Hydro, właściciel marki WICONA pomaga dzieciom i młodzieży na Ukrainie
Grupa Hydro, właściciel marki WICONA przekazuje blisko 100 000 EUR w ramach świątecznej akcji "Ukraińska gotowość zimowa". Jej celem jest wsparcie najbardziej bezbronnych osób dotkniętych wojną na Ukrainie. Pomoc obejmuje szczególnie szkoły oraz szpitale. Rosyjskie ostrzały wciąż niszczą ukraińską infrastrukturę, ograniczając system energetyczny, czy dostawę wody. Nie mogą normalnie funkcjonować szpitale i wciąż rośnie ryzyko zachorowań na zapalenie płuc, COVID-19 i grypę. W takiej sytuacji blisko 7,5 miliona dzieci staje w obliczu chłodu i braku dostępu do zajęć szkolnych prowadzonych zdalnie.
UNICEF współpracuje z partnerami na Ukrainie, aby dotrzeć do bezbronnych dzieci i ich rodzin z podstawowymi usługami, w tym zdrowiem, edukacją, ochroną, wodą i urządzeniami sanitarnymi, a także z zaopatrzeniem ratującym życie. Kryzys dotyka również kondycję psychiczną dzieci. Według szacunków, ok. 1,5 mln osób jest zagrożonych depresją, lękiem, zaburzeniami stresu pourazowego i innymi chorobami psychicznymi. UNICEF działa również w tym zakresie organizując do tej pory 55 punktów SPILNO, czyli ciepłych, bezpiecznych przestrzeni zapewniających pomoc dla dzieci, młodzieży i ich opiekunów.
Miliony dzieci na Ukrainie miały swoje życie wywrócone do góry nogami. Dzieci są niewinnymi ofiarami wojen, w których są pozbawione najbardziej podstawowych potrzeb, takich jak zagwarantowane bezpieczeństwo, dostęp do odpowiedniej żywności, opieki zdrowotnej i edukacji. Mamy nadzieję, że nasz świąteczny wkład przyczyni się do edukacji i rozwoju dzieci na Ukrainie - mówi Hilde Merete Aasheim, Prezes i Dyrektor Generalny w Hydro.
Hydro jest sygnatariuszem UNICEF Norwegia. Strategia odpowiedzialności społecznej Hydro koncentruje się na edukacji i rozwoju umiejętności, a jej cele są dostosowane do kilku obszarów kluczowych kompetencji UNICEF. Dlatego też świąteczna składka od Hydro jest przeznaczona na programy edukacyjne i rozwojowe.
Już w marcu tego roku, tuż po ataku Federacji Rosyjskiej, Grupa Hydro i jej pracownicy przekazali blisko 1 milion EUR na działalność UNICEF-u na Ukrainie. W odpowiedzi na atak Rosji, Hydro podjęło również decyzję o niezawieraniu nowych kontraktów z rosyjskimi kontrahentami oraz przyjrzało się sposobom obsługi i wyjścia z istniejących zobowiązań, w tym zamrożenia relacji handlowych.
Nadesłał:
magdalena.wozniak@theimagine.pl
|