IBM przekazał centra komputerowe


IBM przekazał centra komputerowe
2009-04-17
W ramach Programu Nauczania Początkowego IBM KidSmart, firma IBM Polska przekazała bezpłatnie ponad 150 Centrów komputerowych Young Explorer placówkom prowadzącym nauczanie początkowe i przedszkolne. Pięć z nich trafiło właśnie do Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie.

Tym samym zakończono kolejną edycję Programu KidSmart.

Pięć Centrów Young Explorer trafiło do Zespołu Szkół Specjalnych im. Ewy Szelburg - Zarembiny w Instytucie "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka".

Do Instytutu CZD trafiają dzieci z całej Polski. Niejednokrotnie w naszej szkole szpitalnej stykają się po raz pierwszy z technologią informatyczną. Praca z dzieckiem chorym wymaga ciągłego doskonalenia warsztatu pracy, dostosowywania metod do potrzeb dziecka oraz dbałości o zaspokajanie specjalnych potrzeb edukacyjnych. CYE wpisuje się doskonale w myśl przewodnią naszej szkoły - aby uczniom-pacjentom zapewnić edukację na najwyższym poziomie i wskazać im drogę do realizacji marzeń" - powiedziała Grażyna Lidia Michalczuk, Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych im. Ewy Szelburg - Zarembiny w Instytucie "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka".

Program Nauczania Początkowego KidSmart wspiera nauczanie dzieci w zakresie matematyki i nauk przyrodniczych oraz uczy myślenia logicznego dzięki wykorzystaniu nowoczesnych centrów komputerowych Young Explorer. Centra te wyposażone są w specjalistyczne oprogramowanie edukacyjne dostosowane do potrzeb polskich dzieci w wieku 3-7 lat. Dzięki specjalnie opracowanym zadaniom i grom, przedszkolaki uczą się m.in. rozpoznawać figury geometryczne, rysować mapy, a nawet obserwować pogodę. Konstrukcja Centrów pozwala na korzystanie z nich dwójce dzieci w tym samym czasie, co zachęca je do współdziałania. Na każdym z komputerów zainstalowanych jest 6 specjalnych programów edukacyjnych w języku polskim. Przy przystosowaniu stanowisk zadbano również o wygodę i bezpieczeństwo dzieci. Centra KidSmart nie wyglądają jak zwykłe komputery. Wyposażone są w kolorową obudowę, 19-calowy ekran, wodoodporną klawiaturę z dużymi przyciskami oraz myszkę dostosowaną do małej ręki dziecka.

Poprzez wprowadzenie elementu nowości i zabawy, Centra pozwalają zdobywać dzieciom nowe doświadczenia w atrakcyjny i przyjazny sposób. Dzięki udziałowi w Programie, dzieci już we wczesnych latach uczą się jak mądrze korzystać z komputera. Kształtuje to w nich odpowiedzialne podejście do wykorzystania najnowszych technologii.

Badanie przeprowadzone przez IBM w roku 2008 (wkrótce ukaże się publikacja) wskazało na pozytywny wpływ pracy z oprogramowaniem na rozwój dzieci niepełnosprawnych np. rozwijanie zdolności koncentracji u dzieci z ADHD, rozwój kreatywności u dzieci upośledzonych umysłowo.

Firma IBM Polska już od 2002 roku organizuje w Polsce Program Nauczania Początkowego KidSmart. W ramach programu w latach 2002-2008 przekazano ponad 500 Centrów Young Explorer. Centra Young Explorer otrzymują przede wszystkim przedszkola z małych miejscowości, w których dzieci mają utrudniony dostęp do nowych technologii. O wyborze konkretnych szkół decydują kuratoria oświaty, samorządy regionalne i lokalne, które dobrze znają potrzeby placówek na swoim terenie. W ramach programu prowadzone są również m.in. warsztaty dla nauczycieli z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu początkowym. Podczas szkolenia nauczyciele dowiadują się jak wpisywać pracę z KidSmart w całość aktywności edukacyjnych przedszkola.

W skład Zespołu Szkół Specjalnych nr 78 w IP - CZD wchodzą: Przedszkole Specjalne Nr 104 z oddziałami klasy „0", Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 106, Gimnazjum Specjalne Nr 108, CXXIII Liceum Ogólnokształcące Specjalne. W Zespole Szkół Specjalnych zajęcia prowadzone są przez wysokiej klasy specjalistów - nauczycieli i wychowawców zajęć pozalekcyjnych posiadających wyższe wykształcenie merytoryczne oraz kwalifikacje z zakresu pedagogiki leczniczej lub terapeutycznej. Szkoła Podstawowa, Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące realizują zadania dydaktyczne wszystkich typów szkół (także techników i liceów profilowanych) w zakresie przedmiotów ogólnokształcących.

Szkoła przyszpitalna posiada wszelkie uprawnienia szkolnictwa otwartego - prowadzi sprawdziany i egzaminy na zakończenie kolejnych etapów edukacyjnych, a także jest uprawniona do przeprowadzania egzaminu maturalnego. Uczniami i wychowankami placówki są pacjenci Instytutu CZD w wieku 1-3 lat - objęci wczesnym wspomaganiem rozwoju, 3-6 lat - wychowaniem przedszkolnym, 7-19 lat - objęci nauczaniem w ramach szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Nauczanie i praca pozalekcyjna oparte są na takich zasadach pedagogiki specjalnej jak: stopniowanie trudności, dostosowywanie wymagań do możliwości wysiłkowych pacjenta i jego poziomu intelektualnego. Specyfiką szkoły przyszpitalnej jest nauczanie w zespołach klas łączonych, które tworzą uczniowie będący na różnych etapach edukacyjnych oraz funkcjonowanie „oceny terapeutycznej" tzn. ocenianie także wysiłku i wytrwałości w nauce pomimo obciążeń związanych z chorobą.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl