Icelandair i Amadeus przedłużają współpracę
Umowa obejmuje pełen pakiet rozwiązań Altéa CMS oraz podstawowe, niezależne rozwiązania informatyczne
Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej oraz Icelandair, islandzkie narodowe linie lotnicze, poinformowały przedłużeniu współpracy w zakresie technologii na kolejnych 10 lat - do 2022 roku.
Nowa umowa obejmuje podstawowe rozwiązania informatyczne, w tym: pełny pakiet Altéa z modułami do przeprowadzania rezerwacji, zarządzania zasobami i kontrolą odlotów, a także rozwiązanie Amadeus Revenue Management umożliwiające zarządzanie przychodami, e-Ticket Server służący do wystawiania biletów elektronicznych oraz e-Commerce Suite do sprzedaży online.
Dodatkowo, linia lotnicza wdroży wiodące rozwiązanie Amadeus Ancillary Services w celu wsparcia sprzedaży produktów dodatkowych we wszystkich kanałach, jak również rozwiązanie Amadeus EMD Server zgodne ze standardem IATA - EMD (Electronic Miscellaneous Document) do efektywnej realizacji i przetwarzania sprzedaży usług dodatkowych.
Przedłużenie dotychczasowego kontraktu oznacza dla obu firm utrzymanie silnych relacji partnerskich. Icelandair i Amadeus podpisały wcześniejszą, 5-letnią umowę w 2006 roku.
***
Informacje na temat Icelandair
Icelandair, narodowy islandzki przewoźnik lotniczy, istnieje od 1937 roku, oferując bezpośrednie połączenia pomiędzy Islandią a 9 głównymi miastami Ameryki Północnej i 22 destynacjami w Skandynawii, Wielkiej Brytanii oraz Europie kontynentalnej, a także przeloty z portu przesiadkowego przewoźnika na Islandii dla pasażerów podróżujących przez Atlantyk.
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 950 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Junior Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|