II etap Olimpiady Logistycznej już za nami!
Co zaliczamy do infrastruktury punktowej? Jaki rozstaw szyn mają tak zwane tory normalnotorowe? I jakie są charakterystyczne cechy transportu morskiego?
To tylko trzy pytania z dwudziestu, na jakie odpowiadali uczniowie, którzy zakwalifikowali się do okręgowego etapu I Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej, organizowanej przez WSL.
Półfinał odbył się 5 stycznia w ośmiu miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Gliwicach i Szczecinie. W sumie około pięciuset uczniów z całej Polski walczyło o miano najlepszego wśród młodych logistyków.
Egzamin rozpoczął się we wszystkich okręgach około godziny 11.00. Na twarzach, tych którzy zasiedli 5 stycznia przed kartami pytań, widać było stres, ciekawość i chęć okazania się najlepszym. Towarzyszące emocje były bez wątpienia większe niż podczas pierwszego etapu Olimpiady. Tym bardziej, że od ostatecznej rywalizacji w gronie najlepszej trzydziestki, dzieliło ich zaledwie dwadzieścia pytań.
Rozwiązując test wielokrotnego wyboru, opracowany przez wykładowców akademickich, sprawdzali swoją wiedzę z zakresu terminologii logistycznej, umiejętności zarządzania zamówieniami, zakupami, dostawami oraz magazynami, a także z technik i technologii w procesach logistycznych.
Jak zauważył Bogusław Adamczak z komisji w Okręgu Północno-Wschodnim: „Pytania nie były proste. Wydaje mi się, że uczniowie nastawiali się bardziej na elementarne zagadnienia z zakresu logistyki, a tutaj widzę dużo tak zwanych branżowych ciekawostek. Oczywiście nie twierdzę, że jest to coś złego. Olimpiada ma przecież wyłonić najlepszego młodego logistyka. Tym bardziej, że jedną z głównych nagród jest zwolnienie z pisemnej części egzaminu z przygotowania zawodowego w zawodach „technik logistyk” i „technik spedytor” oraz darmowe studia I i II stopnia w Wyższej Szkole Logistyki.”
Podobnie myśli Krystyna Fic-Obszańska z komisji Okręgu Południowo-Zachodniego: „Owszem, pytania są trudniejsze niż podczas pierwszego etapu, ale uczeń, który dokładnie zna podręczniki obowiązujące w szkołach ponadgimnazjalnych, nie będzie miał problemu z rozwiązaniem zadań.”
Egzamin trwał godzinę. Po zebraniu kart odpowiedzi, na olimpijczyków czekała mała niespodzianka. Dziesięć osób, które zdobyły najlepsze wyniki podczas pierwszego etapu zmagań, otrzymały od przedstawiciela Wyższej Szkoły Logistyki pamiątkowy dyplom oraz książkę „Zarządzanie Logistyczne” Johna J. Coye’a, Edwarda J. Bardi’ego, C. Johna Langley’a Jr.
Wyniki drugiego etapu poznamy jeszcze przed 26 stycznia. Najlepsza trzydziesta, o zakwalifikowaniu się do finału dowie się osobiście. Do każdego laureata wysłany zostanie list gratulacyjny i zaproszenie na ostateczną rozgrywkę, która odbędzie się 20 marca w siedzibie organizatora - Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu.
- Otrzymujemy bardzo wiele pozytywnych opinii od nauczycieli i uczniów z całej Polski w związku z organizacją Olimpiady Logistycznej – mówi Wojciech Zalewski, rzecznik prasowy Wyższej Szkoły Logistyki. – Jest to część programu współpracy uczelni ze szkołami ponadgimnazjalnymi kształcącymi w zawodach „technik logistyk” i „technik spedytor”, który dynamicznie rozwija się od trzech lat. W lutym po raz kolejny gościć będziemy dziesiątki nauczycieli z całego kraju, aby wspólnie działać na rzecz stałego podnoszenia poziomu edukacji średniej w logistyce.
Partnerami merytorycznymi Olimpiady są: Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Polskie Towarzystwo Logistyczne. Sponsorami wydarzenia są natomiast firmy: Epicor i L-Systems.
Patronat medialny objęły: Czasopismo „Logistyka” (patronat główny), „Polska Gazeta Transportowa”, dziennik „Polska Głos Wielkopolski”, portal Logistyka.net.pl oraz Studentnews.pl
Nadesłał:
kmatysik
|