IKEA górą! Plakat Roku wybrany
Plakat IKEA z hasłem „Wróć do mnie!” pokonał konkurencję zdobywając tytuł Plakatu Roku i wygrywając pierwszą edycję konkursu organizowanego wspólnie przez Cityboard Media i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie.
Cityboard Media wspólnie ze specjalistami ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie wyłoniła zwycięzcę pierwszej rocznej edycji prowadzonego wspólnie konkursu City Plakat. Tytuł Plakatu Roku przypadł firmie IKEA za eksponowany w maju layout z hasłem „Wróć do mnie!".
Zwycięstwu towarzyszą nagrody w postaci konsultacji specjalisty z SWPS do layoutu przy następnej kampanii, a także miesięczna kampania reklamowa na stu nośnikach 6x3 od Cityboard Media gratis.
- Plakat IKEA ujął nas prostotą, przejrzystością i zgrabnym odwołaniem do emocji przy pomocy nie narzucającej się grafiki - komentuje wybór jury Marta Bryła, pełnomocnik zarządu Cityboard Media i dodaje - W przypadku plakatu eksponowanego na outdoorze przekaz powinien być zredukowany do podstawowych elementów, które są w stanie w krótkim czasie wzbudzić pozytywne emocje. Sprawdza się tu zasada ‘mniej znaczy więcej". Zwycięski plakat doskonale ją realizuje. Majowa kampania IKEA w Trójmieście była ściśle związana z przebudową lokalnego sklepu. Składające się na nią layouty informowały: „Zmieniam się dla Ciebie! 3x większa IKEA", „Obiecuję, będzie lepiej! Koniec rozbudowy" i „Wróć do mnie! 2500 miejsc parkingowych" .
Za kreacje odpowiedzialna była agencja Mrufka PR. Uwagę jurorów zwracały także wcześniejsze kreacje reklamujące łódzką placówkę (II miejsca w miesięcznych odsłonach konkursu w listopadzie i grudniu, kreacje autorstwa Team One).
W rywalizacji o tytuł Plakatu Roku IKEA pokonała 11 reklam: Play (hasło kampanii: Mamy wszystkie modele telefonów), Grupy ITI (nFilm HD: włącz nowy kanał filmowy), Gant Development (Osiedle Karpia), Sephory (Przyjemność w prezencie), Toyoty (Toyota Żerań), Nestle (Poczuj miętę w Walentynki), Galerii Handlowej Arena (Moda na okrągło), Kraft Foods Polska (Okienko z widokiem na orzechy), Lonza-Nata (Czystość z pierwotnej natury), ZTM (Tramwaj na Tarchomin), Auchan (Witaj szkoło!). Konkurs City Plakat to wspólny projekt Cityboard Media i Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. W ramach konkursu specjaliści z SWPS wybierają co miesiąc trzy najlepsze layouty prezentowane na nośnikach Cityboard Media. Zwycięzca wyłoniony został po roku trwania konkursu spośród zdobywców pierwszych miejsc (Plakatów Miesiąca). Obecnie trwa druga edycja konkursu.
Cityboard Media - lider rynku wielkoformatowej reklamy zewnętrznej. Działa na polskim rynku od 1996 roku i przez cały okres swojego istnienia konsekwentnie utrzymuje niekwestionowaną pozycję lidera i prekursora. Posiada sieć ekskluzywnych nośników reklamowych o ogólnopolskim zasięgu. Wykorzystuje zaawansowane badania outdooru oraz narzędzia do planowania i pomiarów efektywności kampanii. Jest założycielem Instytutu Cityboard Media, będącego nowoczesną platformą wymiany wiedzy i doświadczeń praktykówreklamy ze środowiskiem naukowym. W 2009 r. firma po raz czwarty zajęła pierwsze miejsce w ogólnej ocenie Klientów w rankingu biur reklamy outdoorowej opracowanym przez magazyn Media&Marketing Polska. W lutym 2009 otrzymała również nagrodę Impactor w kategorii Najbardziej Podziwiana Firma Out Of Home Roku.
Dodatkowych informacji udziela:
Agata Zawada Specjalista ds. PR Cityboard MediaMail: agata.zawada@cityboard.pl Tel: 0 22 860 66 40 wew. 145/ 0 600 900 404 Cityboard Media Sp. z o.o. Ul. Stawki 200-193 Warszawa www.cityboard.pl
Nadesłał:
agencja21
|