2012-02-16
„Podróże kontra telewizor” - kampania społeczna zorganizowana przez redakcję portalu ZnaneNieznane.pl - otrzymała nominację do nagrody TRAVELERY 2011. Pod apelem o prawa dzieci do soboty bez telewizora oraz podróżowania z rodzicami w weekendy podpisało się ponad 12 tysięcy osób
To już 6 edycja plebiscytu organizowanego czasopisma National Geographic. Głosy w konkursie można oddawać w pięciu kategoriach: podróż roku, wyczyn roku, społeczna inicjatywa roku, naukowe odkrycie roku, podróżnicza książka roku, Blog Travelerowca.
Społeczna inicjatywa roku
Podróże kontra telewizor otrzymały nominację w kategorii: społeczna inicjatywa roku. Nominacje w tej kategorii otrzymują akcje społeczne, promujące szacunek do dziedzictwa kulturowego, świadomość ekologiczną oraz ideę odpowiedzialnego podróżowania.
- Podczas prac nad portalem zauważyliśmy, że młodzi rodzice bardzo rzadko decydują się na podróżowanie razem z dziećmi. W natłoku codziennych zajęć dopuszczamy do tego, że to telewizja i komputery stają się głównym oknem na świat dla naszych pociech. A przecież nowe krajobrazy i emocje, jakie wiążą się z podróżowaniem to szansa na lepszy rozwój dzieci – przekonuje Justyna Wojciechowska, redaktor naczelna portalu ZnaneNieznane.pl.
O nagrodę w kategorii społeczna inicjatywa roku, oprócz kampanii Podróże kontra telewizor, walczą: ekspedycja poszukiwawcza zaginionych podróżników Celiny Mróz i Jarosława Frąckiewicza, Projekt Nosorożce, Klub SOS Polskiej Akcji Humanitarnej, Promocja Mazur w ramach konkursu na siedem nowych cudów natury.
- Mamy nadzieję, że nominacja pozwoli nam dotrzeć do większej liczby odbiorców i uświadomi rodzicom jak ważny jest czas spędzany z dziećmi. - mówi Justyna Wojciechowska.
Podróże kontra telewizor
Dzieci spędzają 3 godziny i 43 minuty przed telewizorem w soboty, natomiast ich rodzice przez weekend przeznaczają na to aż 10 godzin i 46 minut. Wspólne oglądanie telewizji nie utrwala więzi rodzinnych, a poznawanie świata przez ekran telewizora jest mało rozwijające.
Podróże kontra telewizor to społeczna inicjatywa, której celem jest zachęcenie rodziców do aktywnego spędzania czasu ze swoimi pociechami. Akcja miała na celu nagłośnienie oraz wyeksponowanie problemu dzieci, które większość wolnego czasu spędzają w domu.
Start kampanii poruszył Świdnicę, w której tak naprawdę wszystko się zaczęło. Na 30 metrowym płótnie swoje dłonie odcisnęły – w geście poparcia - tysiące osób, pobijając przy okazji rekord „najdłuższej inicjatywy społecznościowej”.
Nowe prawo dzieci zyskało również poparcie osób znanych, m.in. Edyty Jungowskiej, Katarzyny Pakosińskiej, Grzegorza Miecugowa, Beaty Tadli, Ani Świątczak, Ewy Szabatin, Kasi Figury. Ambasadorem prawa do soboty bez telewizora i do weekendów spędzanych z rodzicami został podróżnik Marek Kamiński. Patronat nad akcją objął Rzecznik Praw Dziecka, Marek Michalak.
Pod apelem o ustanowienie nowych praw dziecka podpisało się już 12 tysięcy osób. Akcja prowadzona przez portal ZnaneNieznane.pl zwróciła uwagę mediów na realny problem i, co najważniejsze, uświadomiła wielu rodzicom jak ważny jest czas spędzony z dziećmi.
Głosy na nominowanych w plebiscycie można oddawać w głosowaniu SMS-owym od 25 stycznia do 27 marca.
Nadesłał:
ZnaneNieznane.pl
http://znanenieznane.pl/
|
|