Innowacyjność to dziś priorytet dla 8 na 10 firm ubezpieczeniowych w Europie


Innowacyjność to dziś priorytet dla 8 na 10 firm ubezpieczeniowych w Europie
2017-04-18
Przestarzała technologia utrudnia ubezpieczycielom spełnianie zmieniających się wymagań klientów. Dlatego firma TIA Technology, globalny dostawca rozwiązań cyfrowych, uruchamia platformę TIA w wersji 7.5.
 
Jest to przełomowe rozwiązanie technologiczne, które pozwoli ubezpieczycielom pozyskiwać klientów korzystających z usług cyfrowych, usprawniając jednocześnie przepływ pracy w firmie.

Oczekiwania klientów i sposób kontaktowania się z dostawcami usług zmieniają się pod wpływem technologii cyfrowych. Jednocześnie, młodzi ludzie nie są zainteresowani tradycyjnymi modelami własności ani produktami ubezpieczeniowymi. Ubezpieczyciele na całym świecie starają się pozyskiwać nowych klientów, oferując unikalne rozwiązania cyfrowe dostępne na dowolnym urządzeniu i za pośrednictwem dowolnego kanału. Jest to jednak żmudna praca, ponieważ przestarzała technologia i złożone procesy spowalniają działania wielu firm.

- Dzięki nieustannemu dialogowi prowadzonemu z dyrektorami firm ubezpieczeniowych, rozumiemy presję, pod jaką się znajdują — wyjaśnia Christian Kromann, dyrektor generalny TIA.  - Wiemy także, że 8 na 10 firm ubezpieczeniowych w Europie opracowało oficjalne strategie i budżety w zakresie innowacji — jest to nowe zjawisko w sektorze ubezpieczeniowym. Dane te pochodzą z badania przeprowadzonego przez czołową niezależną firmę badawczo-konsultingową Pierre Audoin Consultants (PAC) wśród 200 dyrektorów firm ubezpieczeniowych i informatycznych. - Z badania wynika również, że regulacje oraz przestarzała technologia są postrzegane jako największe przeszkody dla innowacji. Dlatego właśnie opracowaliśmy system TIA w wersji 7.5 — mówi Kromann.

Wdrażanie cyfrowego środowiska ubezpieczeniowego

TIA 7.5 to nowa generacja standardowej platformy programowej TIA, która istotnie zmienia sposób korzystania z technologii w branży ubezpieczeniowej. Została zaprojektowana tak, by pomóc ubezpieczycielom w rozwijaniu strategii cyfrowych i biznesowych. Wersja 7.5 z nowym interfejsem REST API zapewnia szereg możliwości integracji, w tym z technologiami biznesowymi najwyższej klasy, takimi jak usługi Microsoft Dynamics 365 oraz najnowszymi rozwiązaniami z obszaru InsurTech.

REST to zestaw funkcji przyspieszających i ułatwiających opracowywanie produktów wykorzystywany przez takich dostawców usług cyfrowych, jak Twitter, Amazon i Uber. 
- Dzięki interfejsowi REST API nasi klienci mogą tworzyć zupełnie unikalne środowisko cyfrowe i korzystać z technologii, które zwiększają wydajność całej firmy — wyjaśniał Carsten Vraa Jensen, starszy wiceprezes w firmie TIA.
 
Doskonałe rozwiązania w zakresie obsługi roszczeń i produktów

Interfejs REST API w wersji 7.5 platformy TIA pozwala także na wprowadzenie innych ważnych udoskonaleń, takich jak opcje samoobsługi i konfiguracji produktów. - 60% respondentów biorących udział w badaniu PAC postrzegało zwiększenie zaangażowania klientów jako główny cel strategii innowacyjnych — mówi Vraa Jensen i dodaje: - Dzięki udoskonaleniom wersji 7.5 w zakresie obsługi roszczeń nasi klienci mogą korzystać z prostych, przyjaznych w obsłudze opcji, które umożliwiają na przykład wypełnienie wniosku o odszkodowanie z dowolnego miejsca, za pośrednictwem laptopa lub telefonu komórkowego.

Wersja 7.5 oferuje także nowe rozwiązania w zakresie konfiguracji produktów, które pomagają ubezpieczycielom szybciej tworzyć lub modyfikować produkty. Jak wyjaśnia Vraa Jensen: - Dawniej ubezpieczyciele potrzebowali kilku miesięcy, by stworzyć nowy produkt lub zmienić jeden z już istniejących. Trzeba było przekazać zgłoszenie specjaliście ds. IT, który dodawał je do swojej długiej listy zadań, na nowo napisać kod produktu, zanim w końcu — czasem nawet po kilku miesiącach — dostępna była jedna wersja produktu. Dzięki platformie TIA 7.5 każdy ubezpieczyciel może skonfigurować lub zmodyfikować dowolny produkt, a cały proces zajmuje pół godziny.

Większa wydajność w całej firmie

Seria rozwiązań zwiększających wydajność zastosowanych w wersji 7.5 platformy dodatkowo znacznie przyspiesza przepływ pracy w obszarze obsługi roszczeń i polis. Poprawia to jakość obsługi klienta, zwiększa skuteczność i obniża koszty operacyjne. 
- Umożliwiliśmy niezwykle szybką i prostą obsługę roszczeń oraz realizację poszczególnych zadań — mówi Vraa Jensen. - Wprowadziliśmy również serię ulepszeń do interfejsu użytkownika, dzięki czemu nawet początkujący użytkownicy są w stanie intuicyjnie poruszać się po systemie.

Stworzona w oparciu o uwagi społeczności TIA

Partnerzy i klienci firmy TIA tworzą ogólnoświatową społeczność, która spotyka się każdego roku na konferencji TIA Community Conference (TCC). Dzięki nieustannemu dialogowi z tą społecznością, również w ramach Biznesowej Rady Doradczej i Grup Użytkowników TIA, wiele nowych właściwości i rozwiązań wersji 7.5 zostało wprowadzonych na podstawie opinii partnerów i klientów. - Nasi klienci i partnerzy mówili nam, jakie dokładnie są ich cele i czego potrzebują, by je osiągnąć — mówi Vraa Jensen. - Jesteśmy dumni z tego, że dzięki platformie TIA 7.5 możemy dostarczyć im rozwiązania, których potrzebują.

Część strategii rozwoju TIA

Uruchomienie systemu TIA 7.5 stanowi część strategii firmy TIA mającej na celu dostarczenie rosnącej liczbie klientów z branży ubezpieczeniowej na całym świecie najbardziej skalowalnej, wielofunkcyjnej i niezawodnej platformy ubezpieczeniowej. - Każdego dnia staramy się pomagać naszym klientom osiągać najwyższą wartość dzięki stosowanym przez nich rozwiązaniom TIA — dodaje Kromann. - Jest to możliwe dzięki platformie w wersji 7.5, która — dostarczając odpowiednie narzędzia i funkcjonalności — pomaga im pozyskiwać nowych klientów, działać wydajniej oraz dynamicznie rozwijać i poszerzać zasięg operacji. Firma TIA ma ponad 50 klientów na całym świecie, w tym czterech pozyskanych zaledwie w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. 

Nadesłał:

agencja PR Kwadrat

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl