Inspirujące grzejniki Jaga
Składnikami twórczych inspiracji w firmie Jaga są trzy elementy – forma, materiał i technologia. Mądry design nie składa się bowiem tylko z aspektu wizualnego, ale także z jakości, ergonomii, kreatywnych rozwiązań. Jaga, jako pierwszy producent na świecie zaczęła eksperymentować z formą grzejnika dodając do aspektu użytkowego walor estetyczny. Grzejniki z gładkim panelem, grzejniki pionowe, grzejniki o niestandardowych kształtach (Heatwave-ornament) - to tylko kilka przykładów pionierskich projektów Jaga, które wyznaczyły nowe trendy we wzornictwie urządzeń grzewczych.
Grzejniki Jaga (model Linea Plus) jako pierwsze na świecie otrzymały nagrodę za design. Jako jedne z nielicznych pełnią rolę eksponatów w muzeach, galeriach sztuki i domach pokazowych, opisywane są w książkach oraz publikacjach z dziedziny designu. Wyjątkowość grzejników belgijskiego producenta tkwi w kreatywności, projektowej odwadze oraz twórczych źródłach inspiracji z których największym jest NATURA. Wiele form kluczowych grzejników Jaga ma swoje inspiracyjne korzenie w przyrodzie, w otaczającym nas środowisku. Słońce, pierwotne źródło ciepła, dało kształt serii grzejników Iguana. Kratki Pebbles do grzejników kanałowych wyglądają jak fragment kamienistej plaży pełnej wyszlifowanych przez wodę otoczaków. Grzejnik Heatwave pnie się po ścianie niczym dzikie pnącze, a cudownie ciepła, gładka tafla kamiennego grzejnika Geo wydaje się być złożona z drobinek złotego piasku. Przyroda jest dla Jagi niewyczerpanym źródłem rozwiązań i wzorów, które pozwalają tworzyć nową, lepszą jakość wzornictwa grzejników.
Kolejnych inspiracji dostarcza firmie Jaga materiał. Firma szybko odeszła od stosowania wyłącznie lakierowanej blachy stalowej. Już w latach 90 sięgnęła po drewno oraz kamień (Knockonwood i Geo), by kilka lat później do galerii stosowanych przez siebie materiałów dołączyć konglomerat, MDF, aluminium, a nawet ekologiczną soję pochodzącą z recyklingu (materiał kirei, z którego wykonany jest front grzejnika Vertiga Kirei).
Motorem do poszukiwań nowych materiałów są dla producenta nie tylko aspekty estetyczne, ale również ekologiczne. Celem Jaga jest jak najmniejsze zużycie materiałów w procesie produkcyjnym oraz jak największe poddanie produktu recyklingowi po zakończeniu eksploatacji. Poszanowanie środowiska i troska o przyszłość jest podstawą filozofii belgijskiego producenta, a naturalne materiały wykorzystywane do produkcji pozyskiwane są z szacunkiem (drewno z certyfikatem FSC).
Oryginalną formę i niestandardowy materiał uzupełnia to co najważniejsze w grzejniku - najwyższej klasy technologia grzewcza. To właśnie ona jest esencją grzejników Jaga - grzejników, które wyznaczają rynkowe trendy i inspirują swoich użytkowników. Jak wynika z badań porównawczych technologia małej pojemności wodnej (Low-H2O) opracowana przez Jagę blisko 50 lat temu wciąż jest najbardziej efektywnym i ekonomicznym systemem grzewczym na rynku. Technologiczne poszukiwania Jagi zmierzają w kierunku podniesienia efektywności grzejników, ale również oszczędności i ekologii.
Po więcej inspiracji marką Jaga zapraszamy na stronę internetową www.jaga.com.pl
Nadesłał:
Synergia PR
|