Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej docenił innowacyjność rozwiązań Microsoft
Ocenione zostały trzy aplikacje biznesowe - Microsoft Dynamics CRM 2013, Microsoft Dynamics AX 2012 oraz Microsoft Dynamics NAV 2013.
Aplikacje biznesowe firmy Microsoft - Microsoft Dynamics CRM 2013, Microsoft Dynamics AX 2012 oraz Microsoft Dynamics NAV 2013 - uzyskały opinie o innowacyjności od Instytutu Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o. (IBS PW), który zajmuje się transferem technologii i wiedzy opracowanej na Politechnice Warszawskiej oraz wspieraniem badań podnoszących innowacyjność i konkurencyjność gospodarki m.in. z zakresu ekonomii, matematyki, metod informatycznych i ilościowych oraz elektroniki. W zakresie rozwiązań IT spółka jest uprawniona do wystawiania niezależnych opinii o innowacyjności, popartych szczegółowymi analizami technologii i sporządzanych przy ścisłej współpracy z ekspertami z Politechniki Warszawskiej. Opinie te, zgodnie ze stawianymi przez Ministerstwo Gospodarki wymogami, powinny uwzględniać takie elementy jak: dokładna charakterystyka planowanej do wdrożenia przez przedsiębiorstwo technologii lub produktu, informacje, czy jest to innowacja procesowa czy produktowa, jej skalę (rynek regionalny, krajowy czy światowy), porównanie innowacji z produktami i technologiami konkurencji, wykaz innowacyjnych rozwiązań oraz spis literatury, z której korzystano podczas tworzenia opinii.
- Przyznawana przez naszych ekspertów opinia o innowacyjności dotyczy technologii lub produktu, który firma planuje wdrożyć w ramach nowej inwestycji. Posiadanie takiej opinii może okazać się bardzo pomocne, a czasem wręcz niezbędne dla firm ubiegających się o dotację ze środków Unii Europejskiej na wdrożenie innowacyjnych rozwiązań. Co więcej, załączenie opinii o innowacyjności konieczne jest w przypadku ubiegania się o przyznanie kredytu technologicznego lub środków na rozwój firmy z Regionalnych Programów Operacyjnych. Z kolei w przypadku, gdy nie jest ona wymagana, załączenie takiego dokumentu do wniosku o dotację może zwiększyć szansę na jej przyznanie - skomentował Tomasz Poczęsny, specjalista ds. transferu technologii, Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej.
W przypadku rozwiązania Microsoft Dynamics CRM 2013 IBS PW docenił przede wszystkim nowe, intuicyjne środowisko użytkownika, możliwość zainstalowania procesów ze zbiorów typowych procesów biznesowych, opcję dostępu do danych z poziomu telefonu z systemami Windows Phone i Android oraz z urządzeń z serii iPhone, aplikacje na tablety przystosowane do pracy w trybie off-line i środowisko przeglądarki zoptymalizowane pod tablety, a także integrację z siecią społecznościową Yammer oraz narzędziami komunikacji głosowej i wizualnej. Uznanie zyskały również takie funkcjonalności rozwiązania jak Quick Create - do szybkiego dodawania informacji, Quick View - do szybkiego podglądu danych czy Point and Click - do modelowania nawet najbardziej skomplikowanych procesów biznesowych. IBS PW zwrócił także uwagę na fakt, że w najnowszym raporcie amerykańskiej firmy analitycznej Nucleus Research pt. „Research note. Technology Value Matrix Second Half 2013 CRM" firma Microsoft znalazła się w gronie liderów w dziedzinie rozwiązań informatycznych klasy CRM, zaś na rynku polskim rozwiązanie zostało wyróżnione przez Gazetę Finansową w konkursie „Najlepsze Produkty dla Biznesu 2013".
Rozwiązanie Microsoft Dynamics AX 2012 zostało docenione za prosty i intuicyjny interfejs użytkownika RoleTailored, dostosowanie do specyfiki działalności różnych branż oraz uproszczone raportowanie dzięki 800 wbudowanym raportom oraz integracji z SQL Server Reporting Service. Podkreślono również duże znaczenie nowych funkcji w podstawowym obszarze działań ERP, takich jak ustalanie relacji pomiędzy dostawcami, zarządzanie przypadkami czy Workbench Audytu. IBS PW zwrócił także uwagę na możliwość integracji systemu z innymi rozwiązaniami, np. Microsoft SQL Server 2008 R2, Microsoft SharePoint 2010 czy Microsoft Visual Studio 2010.
Za rozwiązanie innowacyjne w skali światowej, zarówno na płaszczyźnie użytkowej, jak i technologicznej, IBS PW uznał także system Microsoft Dynamics NAV. W tym przypadku zwrócono uwagę na trzy obszary innowacyjności: marketingową, procesową oraz organizacyjną. Doceniono szereg możliwości systemu, takich jak klient sieci web umożliwiający dostęp do danych za pomocą przeglądarki internetowej, zaawansowana technologia budowania raportów i wykresów, technologia SIFT pozwalająca na przeprowadzanie wielu złożonych obliczeń przy pomocy metody agregacji danych czy funkcjonalności w zakresie wymiarów księgowych i analizy. Zwrócono również uwagę na możliwości integracji rozwiązania z portalem Microsoft SharePoint, platformą Windows Azure oraz aplikacjami Microsoft Office 365 i Microsoft Excel. W zakresie innowacyjności procesowych podkreślono znaczenie takich funkcjonalności jak prognozowanie przepływów pieniężnych, rachunek kosztów, zarządzanie kompletacją czy graficzna analiza dostępności w czasie i według zdarzenia.
W opiniach Instytutu Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej znalazła się również informacja, że zarówno rozwiązanie Microsoft Dynamics AX, jak i NAV zostało uwzględnione w raporcie "CLASH OF THE TITANS 2014" opracowanym przez firmę Panorama - Consulting Solutions na podstawie 400 wdrożeń systemów ERP przeprowadzonych w 31 krajach. Dokument akcentuje mocne strony rozwiązań klasy ERP firmy Microsoft, takie jak elastyczność, łatwość integracji czy znajomość interfejsu użytkownika, oraz zwraca uwagę na średni czas implementacji systemu, który w przypadku aplikacji Microsoft jest najkrótszy w porównaniu z rozwiązaniami wiodących, konkurencyjnych firm.
- Cieszymy się, że innowacyjność aplikacji biznesowych z rodziny Dynamics została potwierdzona przez niezależną organizację, jaką jest Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej. To dobra wiadomość nie tylko dla nas, lecz także dla naszych partnerów i klientów. Opinia o innowacyjności jest bowiem bardzo pomocna w przypadku firm ubiegających się o dotację ze środków Unii Europejskiej na zakup i wdrożenie rozwiązań klasy CRM czy ERP - mówi Adam Komorowski, dyrektor działu aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale firmy Microsoft.
***
Informacje o firmie:
Microsoft jest liderem branży nowych technologii - dostawcą produktów i usług dla konsumentów oraz klientów instytucjonalnych i komercyjnych. Wśród sztandarowych produktów oferowanych przez Microsoft jest system operacyjny Windows. Jego najnowsza wersja - Windows 8 to pierwszy w pełni dotykowy system operacyjny Windows, który działa na klasycznych komputerach, ale także urządzeniach z ekranami dotykowymi, w tym również na tabletach. Wraz z premierą Windows 8 Microsoft wprowadził na rynek również pierwszy komputer sygnowany własnym logo - Microsoft Surface. System operacyjny Windows dostępny jest również w wersjach na platformę mobilną - Windows Phone oraz platformę serwerową - Windows Server. Kluczową pozycję w portfolio Microsoftu zajmuje również Microsoft Office, powszechnie używany zestaw aplikacji wspierających komunikację i produktywność. Ponadto w ofercie spółki znajdują się również rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics.
Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań dostarczanych w formie usług w modelu cloud computing, i jako jedyny dostawca posiada w pełni kompleksową ofertę zarówno aplikacji, infrastruktury, jak i platformy programistycznej w formie usług w chmurze obliczeniowej. Rozwiązania chmurowe oferowane przez Microsoft mogą być dostarczane klientom w modelu chmury publicznej, jak np. usługa Office 365 czy Windows Azure, ale również w modelach chmury prywatnej oraz hybrydowej, która jest połączeniem obu poprzednich modeli dostosowanym do potrzeb klienta.
Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce.
Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).
Dodatkowych informacji udzielą:
Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com
Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com
Anna Klimczuk
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-anszte@microsoft.com
Marek Zaleski
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 15 43
fax 22 594 10 02
e-mail: b-mazale@microsoft.com
Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: a-monib@microsoft.com
Nadesłał:
EW
|