Inteligentne technologie w fabrykach motoryzacyjnych to zysk
Raport Capgemini “Automotive Smart Factories” pokazał, że producenci samochodów, spośród wszystkich właścicieli fabryk, są najbardziej entuzjastycznie nastawieni do inteligentnych technologii i najmocniej wierzą w to, że mogą one przynieść olbrzymie korzyści biznesowe.
Najpierw strategia, potem nakłady
Koncerny motoryzacyjne przewidują, że do 2022 roku globalnie, niemal jedna czwarta (24 proc.) należących do nich fabryk będzie korzystać z inteligentnych rozwiązań technologicznych. Prawie połowa (46 proc.) już zaczęła wdrażać rozwiązania, które mają zbliżyć je do tego celu.
Największy odsetek inteligentnych fabryk samochodowych funkcjonuje obecnie we Francji (63 proc.), Niemczech (59 proc.) oraz w Wielkiej Brytanii (56 proc.). Najniższy ‒ w Indiach (43 proc.) i Chinach (28 proc.), ale i ‒ co może zaskakiwać ‒ we Włoszech (zaledwie 27 proc.) czy Szwecji (35 proc.). W skali całego świata, kolejne 43 proc. już zastanawia się nad takim rozwiązaniem i sprawdza, jakie technologie warto wdrożyć w pierwszej kolejności.
Pytanie o to, czy, kiedy i jakie rozwiązania technologiczne warto zastosować w danej fabryce, nie jest bezzasadne. Raport “Automotive Smart Factories” dobitnie pokazał, że aż 42 proc. z ogólnej liczby fabryk, które już pokusiły się o takie wdrożenia, nie jest zadowolone z ich efektów.
Czytaj całość artykułu tutaj: https://erp-view.pl/it_solutions/inteligentne_technologie_w_fabrykach_motoryzacyjnych_to_zysk.html
Nadesłał:
openmediagroup
|