INTERFERIE - rozstrzygnięcie przetargów na inwestycje


INTERFERIE - rozstrzygnięcie przetargów na inwestycje
2009-10-28
Ponad pół miliona złotych wyda spółka hotelarsko – turystyczna INTERFERIE na modernizację ośrodka Cechsztyn w Ustroniu Morskim. Właśnie podpisała umowy z wykonawcami odpowiedzialnymi m.in. za budowę specjalnej windy i podjazdów czy przebudowę pokojów dla osób niepełnosprawnych.

Wybrała także inwestora zastępczego, nadzorującego budowę kompleksu hotelarsko - konferencyjnego w Świnoujściu, największej dotychczas inwestycji INTERFERII.

Zawarliśmy umowę z kołobrzeską firmą Fach-Bud, w ramach której zmodernizują oni cztery pokoje oraz łazienki na potrzeby osób niepełnosprawnych. Fach-Bud podjął się również przystosować główną klatkę schodową w budynku ośrodka Cechsztyn do wymogów osób z problemami ruchowymi - mówi Adam Milanowski, prezes INTERFERII. - Natomiast w przetargu na budowę windy zewnętrznej wybraliśmy Zakład Ogólnobudowlany Kazimierza Gałązki. Łączny koszt wszystkich prac w Cechsztynie wyniesie 555 tys. złotych.

Według planów dźwig osobowy znajdzie się przy głównym wejściu do budynku i połączy poziom terenu z czterema kondygnacjami naziemnymi. Natomiast wzdłuż budynku zostaną wykonane ziemne podjazdy oraz utwardzenia z kostki betonowej, pozwalające na dostęp do obiektu przez nowo projektowane drzwi. Nowe wejście prowadzić będzie do holu z przechowalnią bagażu. Projektowane podjazdy dla osób niepełnosprawnych umożliwią dostęp do obiektu od ulicy B. Chrobrego.

Fach-Bud przeprowadzi również remont części dachu przebiegającej nad kuchnią: zostanie on nie tylko docieplony, ale również zamontowana zostanie instalacja odgromowa oraz system odprowadzania wód opadowych. Termin wykonania prac upływa 10 grudnia br., a na windę - pięć dni później. Obie firmy już ruszyły z pracami, aby wywiązać się w terminie ze zobowiązań. Ostatnie grupy kuracjuszy przebywały w ośrodku w Ustroniu Morskim do 25 października, od poniedziałku 26 października obiekt jest zamknięty. Pierwsi goście z wypoczynku w zmodernizowanym obiekcie będą mogli skorzystać w połowie grudnia.

Realizacja wspomnianych prac modernizacyjnych pozwoli nam zwiększyć standard budynku, ale przede wszystkim uzyskać wpis Cechsztynu do rejestru ośrodków wykonujących zabiegi związane ze schorzeniami narządów ruchu, prowadzonego przez wojewodę zachodniopomorskiego. Dzięki temu będziemy mogli skierować swoją ofertę do szerszego grona odbiorców, zwłaszcza osób niepełnosprawnych - podkreśla Adam Milanowski.

Portico Project Management inwestorem zastępczym w Świnoujściu

We wtorek 27 października INTERFERIE podpisały także oficjalnie umowę z warszawską firmą Portico Project Management, która zwyciężyła w rozpisanym przez spółkę przetargu na inwestora zastępczego, nadzorującego budowę kompleksu hotelarsko - konferencyjnego w Świnoujściu. Ponieważ ta nadmorska inwestycja jest najważniejszym wyzwaniem stojącym obecnie przed INTERFERIAMI, dlatego wybór inwestora zastępczego prowadzony był niezwykle starannie.

- Przy wyborze inwestora zastępczego braliśmy pod uwagę proponowaną cenę, ale nie tylko ona była najważniejsza, ponieważ większość ofert była do siebie w tym punkcie zbliżona - relacjonuje prezes Adam Milanowski. - Zwróciliśmy największą uwagę na praktykę firmy Portico przy realizacji różnych inwestycjach, także w branży hotelarskiej. Oni posiadają cenne doświadczenie przy planowaniu i kontroli oraz minimalizowaniu kosztów inwestycji: poszukują różnych rozwiązań i nowinek technicznych, które pozwolą obniżyć koszty przy zachowaniu odpowiedniej jakości prac. Ich kwalifikacje i znajomość branży będą dla nas dużą pomocą.

Firma Portico Project Management posiada specjalnie do tego dedykowaną komórkę zajmującą się kontrolą kosztów - w fazie planowania i realizacji inwestycji. Tu właśnie przygotowywana jest dokumentacja kontraktowa oraz analizy oszczędnościowe: rekomendacje zmian projektowych, materiałów zastępczych, technologii robót lub innych w celu obniżenia kosztów inwestycji zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez inwestora. Umowa zawarta wczoraj popołudniu między INTERFERIAMI a Portico Project Management opiewa na kwotę 1 mln 762 tys. złotych.

Zespół Portico Project Management istnieje od roku 1999. Wśród dotychczasowych realizacji firmy wymienić można m.in. doradztwo kosztowe przy nowym Centrum Olimpijskim PKOl w Warszawie, kompleks w Łodzi złożony z hotelu Ibis (250 pokojów), wielosalowego kina Silver Screen oraz ośmiopiętrowego biurowca czy też Warsaw Trade Tower w Warszawie. W trakcie realizacji znajduje się krakowski kompleks składający się z hotelu, kina i parkingu wielopoziomowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz kompleks biurowo-hotelowy w Gdańsku o powierzchni całkowitej 45 tys. mkw.

Wybrany inwestor zastępczy będzie w tej chwili weryfikował kosztorysy i przygotowywany projekt wykonawczy nowego kompleksu hotelowego INTERFERII w Świnoujściu, a następnie będzie odpowiedzialny za cały zakres działań aż do uruchomienia inwestycji: zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy na terenie budowy, nadzór nad przetargami mającymi na celu wyłonienie wykonawców robót oraz dostawców kompleksowego wyposażenia hotelu. Według wdrażanego harmonogramu na początku przyszłego roku rozpocznie się wyburzanie dawnego budynku Barbarki II, a pod koniec pierwszego kwartału - rozpoczęcie prac budowlanych. Nowy ośrodek INTERFERII ma zostać otwarty w połowie 2011 roku. Zarząd lubińskiej spółki szacuje, że koszt inwestycji wyniesie około 100 mln złotych.

Wybraliśmy firmę doradczą, która wczoraj złożyła nam biznesplan. Obecnie przedstawiamy ten biznesplan bankom zainteresowanym współpracą z nami przy tej inwestycji i czekamy na dalsze propozycje - mówi Adam Milanowski.

Kompleks wypoczynkowo-konferencyjny w Świnoujściu będzie miał około 300 pokoi (jedno-, dwuosobowych oraz apartamentów) oraz łącznie 600 miejsc noclegowych. Powierzchnia zabudowy obiektu wynosi prawie 8 tys. metrów kw., a jego całkowita powierzchnia to około 27 tys. metrów kw.

Nadesłał:

izastraczek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl