Internauci o bezpieczeństwie na stadionach
Wyniki ankiety przeprowadzonej na portalu Futbol.pl
Prawie połowa internautów nie czuje się całkiem bezpiecznie na polskich stadionach. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej na portalu Futbol.pl., na zlecenie działu Systemów Zabezpieczeń firmy Bosch, we wrześniu tego roku.
Badanie ankietowe wykazało, że bezpieczeństwo na polskich stadionach pozostawia wiele do życzenia i duża grupa kibiców czuje się zagrożona będąc na widowni obiektów sportowych.
Wśród 1609 respondentów blisko połowa (49%) deklarowała, że niczego się nie obawia, ale aż 43% respondentów odpowiadało, że nie czuje się na stadionach całkiem bezpiecznie. Pozostała grupa badanych (8%) nie wyraziła swojej opinii. Można sądzić, że takie odczucia są wynikiem systematycznie powtarzających się zachowań chuligańskich podczas meczy piłkarskich. Z informacji Ministerstwa Sportu wynika, że największym problemem przy organizacji masowych imprez sportowych jest zapewnienie bezpieczeństwa właśnie na meczach piłki nożnej. Również dane Policji pokazują, że największa liczba zachowań chuligańskich podczas imprez sportowych dotyczy meczów piłki nożnej. Na 76 zanotowanych w roku 2007 zbiorowych naruszeń prawa w związku z przeprowadzaniem imprez sportowych, aż 66 dotyczyło rozgrywek piłkarskich.
Przy takiej skali zjawiska niezwykle istotną sprawą jest zastosowanie nowoczesnych metod monitoringu stadionów, pozwalających na ochronę kibiców i zawodników. Według badanych internautów najskuteczniejsze w budowaniu bezpieczeństwa na stadionach są: systemy identyfikacji osób wchodzących na obiekty (zdjęcia twarzy czy elektroniczna kontrola biletów) - aż 62% odpowiedzi oraz skuteczny system monitoringu np. kamery z możliwością nagrywania widzów na trybunach, ważniejszych miejsc na stadionie i wokół niego - 28% odpowiedzi. Natomiast 7% respondentów uważa, że należy zwiększyć liczbę służb porządkowych.
Bezpieczeństwo na stadionach to niezwykle ważny temat w świetle zbliżających się piłkarskich mistrzostw Euro 2012. Bosch, jako oferent sprzętu z zakresu systemów zabezpieczeń, wprowadził do swojej oferty koncepcję „bezpiecznego stadionu". W jej ramach firma zapewnia kompleksowe rozwiązania dla obiektów sportowych, jak: planowanie projektu zabezpieczenia stadionu, konsultacje i doradztwo, realizacja oraz serwis posprzedażny. Koncepcja Boscha zakłada nie tylko sprzedaż samych produktów, ale również współpracę z projektantami i przedstawicielami urzędów miast. Dzięki temu można mieć pewność, że system będzie spełniał założenia funkcjonalne oraz będzie zgodny z wszelkimi normami prawnymi. Szczegółowe informacje na temat Bosch Systemy Zabezpieczeń oraz koncepcji „Bezpieczny stadion" znajdują się na stronach: www.boschsecurity.pl , www.bosch-euro2012.pl
Grupa Bosch jest wiodącym w świecie producentem techniki motoryzacyjnej i przemysłowej, dóbr użytkowych oraz technicznego wyposażenia budynków.Obroty przedsiębiorstwa, zatrudniającego 271 tys. pracowników, wyniosły w 2007 roku 46,3 mld euro. Na grupę Bosch składa się spółka Robert Bosch GmbH oraz około 300 spółek zależnych i regionalnych w ponad 50 krajach świata. Ta światowa sieć rozwojowa, produkcyjna i dystrybucyjna jest podstawą do dalszego rozwoju. Każdego roku Bosch przeznacza ponad 3 miliardy euro na działalność badawczo-rozwojową i zgłasza do patentu ponad 3 tys. innowacji. Przedsiębiorstwo zostało założone w Stuttgarcie w 1886 roku jako "Warsztat mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki" przez Roberta Boscha (1861-1942).
Społeczno-prawna struktura grupy Bosch zapewnia jej finansową niezależność i rynkową samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu inwestowanie w znaczące projekty, które zagwarantują mu przyszłość, a jednocześnie pozwala spełniać misję społeczną zgodną z przekonaniami założyciela firmy. 92% udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji im. Roberta Boscha. Funkcje rynkowe udziałowca wypełnia instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG. Pozostałe udziały należą do rodziny Bosch i firmy Robert Bosch GmbH.
Działalność grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych i urządzeń diagnostycznych, sprzętu car multimedia Blaupunkt, elektronarzędzi Bosch, Skil i Dremel, urządzeń grzewczych oferowanych pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Bosch (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50%).
Więcej informacji: www.bosch.com, www.bosch.pl