Isia: 2 mln dolarów w kieszeni i potencjał reklamowy 9 mln złotych
Aż 1,6 tys. publikacji i 8,8 mln złotych ekwiwalentu reklamowego to medialny efekt spektakularnego sukcesu Agnieszki Radwańskiej w turnieju mistrzyń WTA. Marketingowa wartość jednej z najcenniejszych gwiazd polskiego sportu znacznie wzrosła.
Aż 1,6 tys. publikacji i 8,8 mln złotych ekwiwalentu reklamowego to medialny efekt spektakularnego sukcesu Agnieszki Radwańskiej w turnieju mistrzyń WTA. Marketingowa wartość jednej z najcenniejszych gwiazd polskiego sportu znacznie wzrosła – podsumowuje „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Polka wygrała wczoraj w Singapurze turniej WTA Finals. Wzięło w nim udział osiem najwyżej w tym roku sklasyfikowanych tenisistek świata, z wyjątkiem Sereny Williams. O sukcesie naszej tenisistki rozpisywały się wszystkie media. Najwięcej wzmianek odnotowano w internecie – 1,1 tys. materiałów, a następnie w źródłach radiowych – 0,2 tys., prasie – 0,1 tys. i telewizji – 0,1 tys.
Analizowane materiały zostały oszacowane pod kątem ekwiwalentu reklamowego. Kwota, jaką sponsorzy Radwańskiej musieliby wydać, gdyby publikacje w prasie, radiu i TV były reklamą, wyniosła 8,8 mln złotych.
- Tak ogromny sukces sportowy, ale także medialny przełoży się na wartość marketingową sportsmenki. Popularność Radwańskiej mogą wykorzystać marki w celu budowania wizerunku oraz zwiększenia sprzedaży. Dla klientów naturalne działania promocyjne, takie jak np. zdjęcia z turnieju są zdecydowanie bardziej wiarygodne niż standardowa reklama, dlatego tak ważne dla brandów jest to, w czym występuje tenisistka, czy z jakich produktów korzysta – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR z firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
9 tys. wzmianek w social media
Tysiące komentarzy i gratulacji zalało wczoraj media społecznościowe. Tylko w dniu zwycięstwa internauci wzmiankowali na temat Radwańskiej prawie 9 tys. razy. Zdecydowanie częściej informowali o wygranej na Facebooku niż na Twitterze: 5,1 tys. wpisów i komentarzy do 3,5 tys. tweetów.
Nadesłał:
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
|