ISO 9001


2011-12-05
Wdrożenia ISO 9001  przebiega według kilku etapów, na które składa się m.in.: planowanie i sterowanie jakością, zarządzanie procesem, kontrola i doskonalenie jakości.

ISO 900d1 to System Zarządzania Jakością, ukierunkowany na Klienta i jego wymagania. Norma ISO 9001 została poprawiona i udoskonalona w 2009 roku, a jej wymagania mają charakter ogólny, są więc możliwe do wdrożenia w każdej organizacji.

ISO 9001 jest normą opartą na Cyklu Deminga. Jej prawidłowe i skuteczne działanie polega na ciągłym i systematycznym monitorowaniu oraz nadzorowaniu opracowanych zasad i procedur.  

Wdrożenie ISO 9001 opiera się na spełnieniu ośmiu zasad jakości:

  • Zorientowanie na klienta 
  • Wypracowanie kierunków rozwoju przez kierownictwo 
  • Zaangażowanie pracowników 
  • Jakość realizowanych w organizacji procesów 
  • Systemowe podejście do zarządzania
  • Ciągłe doskonalenie
  • Podejmowanie decyzji oparte na logicznej analizie danych
  • Tworzenie korzystnych stosunków z dostawcami materiałów i usług  

W przypadku, gdy organizacja zakończyła wdrażanie ISO 9001 oraz spełnia wszystkie wymagania tej normy, może ubiegać się o przeprowadzanie Audytu Certyfikującego i wydanie certyfikatu, potwierdzającego prawidłowe działanie Systemu Zarządzania Jakością. Podstawowym celem ISO 9001 zrozumienie oraz spełnienie potrzeb klienta. Dzięki temu, wdrożenie ISO 9001 wiąże się ze wzrostem zaufania klientów oraz poprawa efektywności firmy.   Dodatkowe korzyści wynikające z wdrożenia ISO 9001: - wprowadzenie odpowiedniego Systemu Zarządzania - prawidłowe przeszkolenie pracowników - wzrost pozycji rynkowej firmy - zdobycie nowych klientów i kontrahentów - gwarancja najwyższej jakości towarów i usług - ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania

Nadesłał:

djbdoradztwo2

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl