ISO 9001


2012-03-31
ISO 9001 to system zarządzania jakością, polegający na dostosowaniu usług i produktów do potrzeb klienta, a tym samym osiągnięcie większego zaufania nabywców do danej marki.

ISO 9001 to zbiór wymagań z zakresu Systemu Zarządzania Jakością, których wdrożenie ma na celu doprowadzenie do tego aby dany produkt czy usługa spełniały ustalone wymagania jakościowe oraz potrzeby klienta.

Wdrażanie systemu ISO 9001 powinno rozpocząć się analizą istniejącej systuacji oraz sprawdzeniem poprawności firmy z wymaganiami normy. Wymagania systemu zarządzania jakością obejmują: planowanie i sterowanie jakością, zarządzanie procesem, kontrolę i doskonalenie wdrozonych wymagań systemu oraz opracowanych procedur. Niezbędne także jest przeszkolenie pracowników z zakresu wdrożonych wymagań.

Wszystkie wymagania zawarte w normie ISO 9001 opierają się na ośmiu zasadach jakości, którymi są:

 

1.     Zorientowanie na klienta

2.     Wypracowanie kierunków rozwoju przez kierownictwo

3.     Zaangażowanie pracowników

4.     Jakość realizowanych w organizacji procesów

5.     Systemowe podejście do zarządzania

6.     Ciągłe doskonalenie

7.     Podejmowanie decyzji oparte na analitycznej i logicznej analizie wszelkich danych

8.     Tworzenie wzajemnie korzystnych stosunków z dostawcami materiałów i usług

  Wdrażanie ISO powinno zakończyć się przeprowadzeniem audytu wewnętrznego mającego na celu sprawdzenie czy dana firma spełnia wszystkie wymagania normy ISO 9001 oraz czy zostały one poprawnie udokumentowane. Następnie dana firma może przystąpić do audytu certyfikującego, przeprowadzanego przez niezależną, międzynarodową jednostkę certyfikującą. Pozytywne przejście audytu zakończone jest wydaniem stosownego certyfikatu, potwierdzającego prawidłowe działanie Systemu Zarządzania Jakością.

Nadesłał:

djbdoradztwo2

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl