Istota pozycjonowania


2014-06-25
Każdy, kto jest właścicielem własnego bloga albo strony internetowej ma jeden cel – przyciągnąć do siebie maksymalnie jak najszersze grono odbiorców. Im większa liczba czytelników, tym automatycznie większe są szanse na sprzedaż towarów lub usług.
Jednym ze skutecznych sposobów na ściągnięcie dużej liczby internautów jest pozycjonowanie. Mianem tego pojęcia określa się wszelkie działania, jakie mają na celu podniesienie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania, np. Google. To właśnie wspomniane wyszukiwarki odgrywają największe znaczenie, ponieważ są obsługiwane przez zdecydowaną większość użytkowników. Pozycjonowanie opiera się na przygotowaniu stron internetowych pod kątem wyszukiwarek - te działania noszą nazwę technik SEO.
Nie od dziś wiadomo, że Internet to bogate źródło informacji. Z tego też powodu osoby szukające jakichkolwiek informacji zaglądają do sieci, aby zdobyć odpowiedzi na nurtujące pytania. Największe szanse na przyciągnięcie uwagi czytelników mają trzy pierwsze strony, z czego pierwsza pozycja gwarantuje największy zysk podczas sprzedaży określonych produktów lub reklam. Dlatego wiele osób to właśnie w skutecznym pozycjonowaniu dostrzega sukces swojej działalności.
Aby jeszcze lepiej zrozumieć istotę tego procesu, warto przytoczyć trzy podstawowe etapy, od których zależy pomyślność pozycjonowania. W pierwszej kolejności chodzi o odpowiedni dobór słów kluczowych. Czynność polega na wybraniu takich wyrazów, które jak najtrafniej określą profil działalności naszej strony internetowej, z punktu widzenia potencjalnego użytkownika szukającego informacji w wyszukiwarce. W dalszej kolejności wyróżniamy etap Onsite, który swym obszarem obejmuje te działania, nad którymi mamy całkowitą kontrolę i które dotyczą budowy naszej strony internetowej. Z kolei etap Offsite obejmuje czynniki zewnętrzne, które nie mają powiązania z naszą stroną internetową. W tym przypadku główną rolę odgrywa środowisko Internetu.
Podsumowując, pozycjonowanie jest procesem polegającym na doborze odpowiednich słów kluczowych, właściwej optymalizacji strony oraz odpowiednim budowaniu linków przychodzących.

Nadesłał:

wypozycjonowany

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl