Jak dotrzeć do pasywnych kandydatów? – radzą eksperci monsterpolska.pl


Jak dotrzeć do pasywnych kandydatów? – radzą eksperci monsterpolska.pl
2009-05-03
Podczas drugiego dnia IX Kongresu Kadry, czyli 29 kwietnia 2009 r. eksperci z serwisu kariery monsterpolska.pl zaprezentowali pracodawcom sposoby dotarcia do najlepszych specjalistów, którzy nie poszukują obecnie nowego zajęcia.

Podczas wystąpienia Dominik Matuzewicz oraz Bogdan Grabczyk z monsterpolska.pl podjęli dyskusję na temat sposobów docierania do pasywnych kandydatów.

Okres spowolnienia gospodarczego wymusił na wielu pracodawcach restrukturyzację firm pod kątem zwiększenia rentowności, a z drugiej strony obniżył poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji zawodowej pracowników, powodując zwiększenie ich aktywności na rynku pracy. Eksperci  monsterpolska.pl szukali wspólnie z uczestnikami odpowiedzi na pytanie, czy warto w tym okresie docierać do pasywnych kandydatów, jaką stanowią oni wartość dla pracodawców i jakich pułapek należy unikać w procesie rekrutacji.

Konkluzja z dyskusji z uczestnikami była następująca - zmiany technologiczne, ekonomiczne oraz społeczne, które kształtują w XXI w. rynek pracy niezależnie od aktualnej recesji wymuszają na kandydatach aktywne postawy, ustawiczną edukację, często wielokrotne zmiany zawodu, branży czy firmy w ciągu życia.  Wyniki badań z rynku amerykańskiego wskazują, że jedynie grupa około 16% pracowników wykazuje trwale pasywne postawy. Z drugiej strony, w przypadku ograniczonej podaży kandydatów na specjalistyczne stanowiska, nadal warto docierać do potencjalnych kandydatów aktualnie nie szukających nowych ofert pracy.
 
„Tradycyjne formy dotarcia, takie jak headhunting i bezpośredni kontakt są kosztowne, co w czasie recesji dla wielu firm jest czynnikiem priorytetowym" - mówi Dominik Matuzewicz. „Dlatego rozwiązaniem stają się nowe formy dotarcia do kandydatów, którzy dotychczas nie rozważali poszukiwania nowej pracy".
 
Nowoczesne narzędzia internetowe, oparte o drugą generację Internetu Web 2.0, takie jak Career Benchmarking czy Career Mapping zmieniają portale rekrutacyjne, pełniące dotychczas funkcję  „tablicy ogłoszeń", w platformę komunikacji dla specjalistów z różnych branż. Ułatwiają im tym samym dostęp do przekrojowych danych pomagającym w świadomym planowaniu kariery, a rekruterom - w docieraniu do szerszego grona specjalistów na rynku pracy.
Wiosenna edycja Kongresu Kadry, odbywającego się w dniach 27-28 kwietnia 2009 r. w warszawskim hotelu Marriott, odbywa się pod hasłem „HR: niepewne czasy - pewne rozwiązania". Tematem spotkań są pojawiające się wśród zarządzających kapitałem ludzkim pytania, m.in.: czy zwiększać, czy redukować zatrudnienie, jakie są pożądane cechy efektywnego pracownika w obliczu optymalizacji kosztów, czy też jak zarządzać talentami w trudnych czasach i wspólnie osiągać wyznaczone cele. Zaprezentowane zostaną także przykłady firm, które poprzez wdrażane zmiany z zakresu HR trudną na rynku sytuację przekuwają we własny sukces.
 
O Monster Worldwide Firma Monster została założona w 1994 roku przez Jeffa Taylora. Od tego czasu stała się wiodącym internetowym serwisem kariery i światowym numer 1. w zatrudnianiu kadry kierowniczej. Obecnie marka Monster jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Posiada strony w 36 krajach. Miliony ludzi odwiedziły serwis w poszukiwaniu pracy. W celu ułatwienia i przyspieszenia procesów rekrutacyjnych, sukcesywnie wprowadzane są innowacyjne rozwiązania zarówno dla pracodawców, jak i pracowników na całym świecie.

MONSTERPOLSKA

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl