Jak europejskie firmy wykorzystują media społecznościowe?
Uniwersytet w Kwadrydze oraz międzynarodowa sieć doradcza Ecco International Communications Network, której członkiem jest On Board PR zapytają 42 000 managerów ds. komunikacji w całej europie o sposoby wykorzystania mediów społecznościowych przez ich firmy. European Social Media Atlas 2011 to ogólnoeuropejskie badanie, które ma na celu porównanie wykorzystania mediów społecznościowych przez firmy w poszczególnych krajach Europy. W raporcie z badania zostaną ujęte zarówno główne różnice w wykorzystywaniu, jak i podobieństwa w trendach na lokalnych rynkach.
- Wyniki badania, które zostaną ujęte w „European Social Media Atlas 2011" będą pomocne dla każdego, kto chce lub musi poznać i zrozumieć wpływ i wykorzystanie mediów społecznościowych na funkcjonowanie i strategię przedsiębiorstw oraz dowiedzieć się jak wykorzystywane są media społecznościowe w komunikacji w poszczególnych krajach europy - wyjaśnia Norbert Ofmański, prezes On Board PR.
Będzie to pierwsze takie opracowanie dostępne bezpłatnie, które powinno stać się "lekturą obowiązkową" dla wszystkich specjalistów od komunikacji zainteresowanych międzynarodowym rozwojem działań związanych z mediami społecznymi. Badanie European Social Media Atlas 2011 zostanie przeprowadzone w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Polsce, Hiszpanii, Słowacji, Szwecji oraz Grecji. Za przygotowanie opracowania o rynku polskim odpowiada agencja On Board PR. Patronat nad polską częścią badania objęły: Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej - Anna Streżyńska, Związek Firm Public Relations, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAB Polska oraz PKPP Lewiatan. Patronami medialnymi są Newsline, Mediarun, Marketing w Praktyce oraz Brief. Raport będzie dostępny już wkrótce bezpłatnie poprzez link na stronie www.onboard.pl.
On Board PR Ecco Network. Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network - jedną z największych sieci firm PR na świecie. Od 2007 roku posiada własne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management. On Board PR działa w ramach grupy skupiającej m.in. agencję reklamową San Markos i agencję interaktywną Think Kong.
ECCO International Communications Network to jedna z największych międzynarodowych sieci firm PR zorientowanych na realizację działań komunikacyjnych w wymiarze globalnym, reprezentowana w Polsce przez On Board PR. Sieć powstała w 1989 roku, a jej główną siedzibą jest Londyn. ECCO Network jest reprezentowana przez firmy z 40 krajów świata obejmując swoim działaniem Europę, Amerykę, Azję i Afrykę. Swoją filozofię ECCO Network określa jako tworzenie i wdrażanie strategii komunikacji oparte na gruntownym zrozumieniu lokalnych rynków. Wśród międzynarodowych Klientów ECCO są m.in.: Cartoon Network, Coca Cola, Deutche Telekom, IBM, Marconi, Nokia, Regus, Samsung, Sony Computer Entertainment, Toshiba, Visa International, Xerox.
Dodatkowych informacji udziela:
Dariusz Chrzanowski
On Board Public Relations Sp. z o.o.,
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-00,
e- mail: dchrzanowski@onboard-sanmarkos.pl