Jak komunikować CSR?


Jak komunikować CSR?
2012-11-27
Konieczne jest wskazanie na te poziomy działania przedsiębiorstw, które pozostają dla konsumentów nieznane. Dobór dostawców, materiałów, technologii, na których rozgrywa się podstawowa walka o odpowiedzialne prowadzenie biznesu, winien być jawny i przejrzysty.
Zarządzać firmą w sposób korzystny dla otoczenia, sprzyjający zrównoważonemu rozwojowi zgodnie z prawami człowieka i środowiska przyrodniczego- nie jest w cale takie proste. Co zrobić, aby czynniki te były istotne, przy podejmowaniu kluczowych decyzji?
Nie jest to proste zadanie, ze względu na to, że większość studiów przypadku, procedur oraz pomysłów z tej dziedziny przywędrowała do Polski z krajów protestanckich. Tam stosunek do dobroczynności, czy działań ku dobru innych był odmienny od wartości katolickich- mniej pragmatycznych w swojej istocie. To powód dla którego nie zawsze bezpośrednio przeniesienie modeli zachodnich sprawdza się wobec Polskiego odbiorcy. Dlatego w pierwszej kolejności jest to wyzwanie dla firm międzynarodowych, które będą odpowiedzialne społecznie na poziomie korporacyjnym, powinny opracować sposoby skutecznego i przejrzystego komunikowania. Powinny być one dostosowane do potrzeb i możliwości rynku.
Szczególnie istotne są działania wewnątrz firmy. Pracownicy realnie przenoszący te zasady i wartości do swojego przedsiębiorstwa są pierwszym warunkiem udanej strategii informowania o CSR. Firmy w jak najlepszy sposób powinny prowadzić dialog ze społecznością, być otwartą na jej potrzeby i percepcje. Komunikacja powinna opierać się na przejrzystości, podkreślając związek przedsiębiorstwa z jej lokalnym otoczeniem. Motorem działań winna być wola funkcjonowania na zasadzie konsekwentnych, odpowiedzialnych wyborów i korzyści dla społeczności.

Nadesłał:

Paulina Ziemińska
http://www.lob.org.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl