Jak może rozwinąć się rynek materiałów POS?


2015-09-28
Materiały POS, jako element niezbędny do sprzedaży w supermarketach oraz zachęcający do kupna, przeżywa coraz większy rozwój. Poza bannerami i wobblerami coraz bardziej popularne stają się inne, nowocześniejsze rozwiązania. Jakie? Co branża POS ma jeszcze do zaoferowania?

Zmiana punktu widzenia

W każdym sklepie można znaleźć stand lub półkę o barwnych ściankach i zachęcającym wyglądzie, przystosowaną do ściągnięcia większej ilości klientów i tym samym lepszej sprzedaży. Taki stand działa na podobnej zasadzie jak kolorowe płatki u roślin - im barwniejsze, tym większa pewność, że przyciągną więcej owadów.

Takie materiały sprawiają, że większości zakupów w sklepach dokonuje się pod wpływem impulsu, bez wcześniejszego zaplanowania. Firma Mood przeprowadziła badania z których wynika, że takie decyzje stanowią 67% wszystkich zakupów. Zwłaszcza odejście od rozwiązania kartonowego, barwnego standu sprawia, że klientów robi się więcej - standy o ciekawym, wzbudzającym zainteresowanie wyglądzie przyciągają więcej klientów. Przecież półka z napojami w kształcie ciężarówki, którą prowadzi Święty Mikołaj wygląda dużo bardziej atrakcyjnie od zwykłej ścianki wypełnionej butelkami.

Przyszłość na wyciągnięcie ręki

Okazuje się, że największą popularność zdobywają materiały POS, które charakteryzują się jeszcze czymś więcej niż tylko statyczną kompozycją. Dzięki zastosowaniu nowocześnie wyglądających materiałów możliwe staje się nieproporcjonalnie większe przyciągnięcie nabywców, niż w przypadku opracowanych już wcześniej środków.

Standy lub infokioski z multimedialną prezentacją produktu, możliwością odtworzenia filmu, lub dźwięku, a nawet aromamarketing, okazują się jeszcze bardziej skuteczne. Tym bardziej, że do głosu coraz częściej dochodzą social media - np. dzięki kodom QR lub aplikacjom na urządzenia przenośne, umożliwiające poznanie cech produktu. Dzięki takiemu rozwiązaniu cała promocja nakręca się sama - jedna osoba korzysta ze społecznościowych możliwości produktu, widzi to kilkanaście innych osób, z których przynajmniej jedna również z aplikacji skorzysta. Świadomość marki zwiększa się, zwiększa się też opinia o producencie jako o kimś, kto dba o rozwój technologiczny.



Przyszłość?

Zarządzenie materiałami POS również może stać się w przyszłości jedną z kluczowych cech dobrego marketingu, ponieważ odpowiednia ich prezentacja i lokalizacja okazuje się kluczowa dla całego przedsięwzięcia reklamowego. Logistyka materiałów POS w tym wypadku również okaże się bardzo istotna ze względu na wzmożony transport i produkcję takich urządzeń i stoisk. Zwłaszcza, że w przyszłości takie elementy mogą stać się niesamowicie delikatne i skomplikowane.

Na wielu uniwersytetach na świecie prowadzi się badania nad technologią holograficzną, dlatego za kilkanaście lat widok holograficznego prezentera zachwalającego produkt nie zdziwi nikogo. Podobnie jak takie stanowisko zdolne odpowiadać na pytania klienta.



Materiały POS nie odchodzą jeszcze do lamusa, a przeciwnie - wciąż zaskakują nowatorstwem i ilością klientów zachęconych do kupna produktu. Obecnie bez nich nie do pomyślenia staje się dobra sprzedaż produktów w supermarketach. Ważne także staje się ich zaopatrzenie - jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o logistyce materiałów POS, kliknij TUTAJ.



Nadesłał:

m.demianiuk

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl