JAK ODEJŚĆ Z PRACY Z KLASĄ?


JAK ODEJŚĆ Z PRACY Z KLASĄ?
2018-10-22
Już niemal zapomnieliśmy o systemie, w jakim pracowali nasi rodzice, gdy pierwsza praca często była ostatnią, a kilkudziesięcioletni staż w jednej firmie nikogo nie dziwił.

 

Już niemal zapomnieliśmy o systemie, w jakim pracowali nasi rodzice, gdy pierwsza praca często była ostatnią, a kilkudziesięcioletni staż w jednej firmie nikogo nie dziwił. Teraz jest to rzadkość. Na dynamicznie rozwijającym się rynku pracownika mało kto wiąże się z jedną firmą na całe życie, a zmiana pracy co kilka lat – to norma. Warto zatem zawczasu wiedzieć, jak kulturalnie
i elegancko pożegnać się z dotychczasowym pracodawcą, aby pozostawić po sobie dobre wspomnienia.

Decydując się na skorzystanie z propozycji lepiej płatnej i ciekawszej pracy, w byłej firmie zwykle czeka nas okres wypowiedzenia, podczas którego, będąc człowiekiem kulturalnym i znającym zasady etykiety biznesowej, powinniśmy wykonać kilka niezbędnych czynności. Przede wszystkim – poinformować przełożonego o swoich planach i nie zostawiać tego na ostatnią chwilę, aby szef w międzyczasie zdążył znaleźć nowego pracownika na dane stanowisko lub wyznaczyć zastępstwo. Jest to niezwykle istotne dla zachowania płynności działań i bieżącej realizacji projektów. 


ODEJŚĆ Z PRACY TRZEBA UMIEĆ

Dobrze jest, gdy w okresie wypowiedzenia możemy przekazać określonej osobie swoje obowiązki, pomóc jej wdrożyć się w realizowane przez nas dotychczas zadania, a także podzielić się swoim doświadczeniem i wypracowanymi metodami ułatwiającymi pracę. Jeśli jednak nie możemy zrobić tego osobiście, powinniśmy na tyle, na ile jest to możliwe, dokończyć rozpoczęte projekty, pozostawić swoje stanowisko pracy i wszystkie dokumenty w idealnym porządku, przygotować spis spraw najistotniejszych, ewentualnych tematów do skończenia, listę haseł dostępowych i kodów, a także uporządkować dane w komputerze oraz wylogować się z prywatnych kont. 

Odchodząc z firmy nie możemy zapomnieć o pożegnaniu się z klientami, którym warto podziękować za dotychczasową współpracę, jednocześnie informując ich otwarcie o zmianach w swoim życiu zawodowym. Powinniśmy także przekazać im kontakt do osoby zastępującej nas na dotychczasowym stanowisku. Możemy to zrobić osobiście lub mailowo, jednak zawsze należy pamiętać o emocjonalnej wstrzemięźliwości. Zbyt wylewne tłumaczenie się ze swoich decyzji w kontaktach biznesowych może zostać odebrane jako mało profesjonalne. – mówi Natalia Bogdan, prezes agencji pracy Jobhouse.

Pracownik z klasą, odchodząc do nowej firmy, nie odciąga od pracy swoich kolegów z dotychczasowego miejsca pracy, nie wylewa żalów, nie rozsiewa plotek i nie obgaduje byłego szefa czy współpracowników. Nie epatuje także nadmierną radością wynikającą ze zmiany pracy, ale stara się panować nad emocjami i zachowywać
z szacunkiem do osób, z którymi dotychczas dane było mu współpracować. 

POZOSTAW PO SOBIE DOBRE WRAŻENIE

Przed ostatnim wyjściem z biura warto jest spotkać się z kolegami, z którymi spędziliśmy wiele czasu i podziękować za współpracę, a jeśli chcemy zachować
z nimi dalsze relacje pozazawodowe, przekazać prywatny kontakt do siebie. Na pewno miłym gestem jest przygotowanie na takie spotkanie drobnego poczęstunku, np. własnoręcznie upieczonego domowego ciasta. Dobrym pomysłem jest, aby osoby, z którymi utrzymywaliśmy w pracy bliższe kontakty czy współpracowaliśmy długo i w dobrych relacjach, w ramach pożegnania zaprosić na mniej formalne
i w luźniejszej atmosferze spotkanie po pracy. Ostatnie wspólne „biurowe” wyjście na kawę czy wino na pewno pozostanie w miłych wspomnieniach wszystkich uczestników takiego spotkania.

Jeśli ktoś miałby pomysł, aby ostatni raz wyjść z pracy „po angielsku”szczerze odradzam. Tego rodzaju zachowanie nie jest w dobrym tonie i na pewno nie pozostawi po nas dobrego wrażenia, a niektórzy mogą poczuć się nim wręcz urażeni. – mówi Natalia Bogdan. Dodaje: Na dynamicznym rynku pracy zmiany osobowe
w firmach są na tyle częste, że nigdy nie wiemy z kim jeszcze spotkamy się
w przyszłości, być może w innym miejscu pracy. Dobrze jest zatem nie palić za sobą mostów, a raczej pozostawiać po sobie miłe wspomnienia i tzw. „otwarte furtki”.

Pożegnanie w pracy zazwyczaj nie jest łatwe, jeśli jednak w całej sytuacji zachowamy klasę, kulturę osobistą i spokój, z pewnością jesteśmy w stanie sobie
z nim poradzić. Warto przede wszystkim zadbać o własny wizerunek, aby pozostać
w dobrych wspomnieniach kolegów. Życie bowiem pisze różne scenariusze i nigdy nie wiadomo z kim sptokamy się na naszej drodze zawodowej.

Nadesłał:

Aleksandra Matuła

Wasze komentarze (4):

  • avatar
    ~opiekunnestbank, 2019-06-06 17:24:31

    Szanowny Panie, Nest Bank nie wymaga, aby Partner był właścicielem lokalu oraz nie oczekuje wynajmowania lokalu na cały okres trwania Umowy Partnerskiej. Wymagane jest natomiast zachowanie ciągłości działania Placówki przez cały okres trwania Umowy Partnerskiej. Więcej informacji: nestbank.pl

    Gdyby pojawiły się jeszcze jakieś pytania, pozostaję do dyspozycji.

    Pozdrawiam,
    Opiekun Klienta Nest Bank
    nestbank.pl

  • avatar
    ~cezary, 2019-04-15 16:25:35

    Czy w takiej franczyzie Nest Banku lokal musi być własnością?

  • avatar
    ~opiekunnestbank, 2019-03-14 16:21:09

    Szanowna Pani, jeżeli jest Pani zainteresowana otwarciem placówki bankowej, to zachęcam do zapoznania się z ofertą Nest Banku: nestbank.pl. Korzyści jakie płyną z takiej formy współpracy, to m.in.: prowadzenie działalności konkurencyjnej poza placówką, prowadzenie sprzedaży mobilnej oraz telemarketingu czy też profesjonalne szkolenia produktowe.

    Gdyby pojawiły się jeszcze jakieś pytania, pozostaję do dyspozycji.

    Pozdrawiam,
    Opiekun Klienta Nest Bank
    nestbank.pl

  • avatar
    ~ania, 2019-03-03 10:43:09

    Zawsze z klasą i na swoich warunkach. Tak zrobiłam w piątek. Teraz myślę nad otworzeniem placówki bankowej. Właśnie w tym kierunku chcę się rozwijać. Właśnie zbieram materiały w tym temacie.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl