Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka?


Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka?
2011-03-31
Wielu przedsiębiorców zapomina jak ważnym elementem wizerunku jest wizytówka. Zamawiają oni pierwszy lepszy model tego małego kartonika i zadrukowują go wieloma niepotrzebnymi danymi. Tymczasem wybór wzoru, który pozwoliłby na przekazanie najważniejszych informacji, nie jest taki łatwy.

Wizytówka pełni w dzisiejszych czasach wiele funkcji. Pozwala na przedstawienie się drugiej osobie, poinformowanie jej o tym kim jesteśmy, jakie zajmujemy stanowisko, jakie posiadamy umiejętności i czym zajmuje się nasza firma. Ten sposób reklamowania się wpływa na to, jak partnerzy postrzegają nas lub naszą firmę. W związku z tym niezbędne jest odpowiednie dostosowanie charakteru wizytówki do wizerunku, jaki firma chce posiadać na rynku. A wybór jest ogromny – począwszy od różnych materiałów z jakich mogą być wykonane wizytówki, poprzez zastosowane rozmiary blankietu, kolory, czcionki, na metodzie wydruku kończąc.

O tym, na co należy wiedzieć o wizytówkach i ich wydruku opowiedział nam Daniel Nowaczyk z drukarni internetowej Caffeprint.eu. Dzięki jego cennym wskazówkom, każdy z nas będzie mógł zaprojektować profesjonalną wizytówkę:

Podstawowym tworzywem, z jakiego wykonuje się wizytówki, jest papier. Może on być gładki, ozdobny lub satynowany i mieć rozmaite kolory. Sam kartonik może być zadrukowany pełnym kolorem jedno lub dwustronnie, można również użyć jednego lub kilku kolorów do stworzenia określonego wzoru na wizytówce. Warto jednak odejść od tradycyjnego charakteru papierowej wizytówki i zastąpić ją materiałem, który wiąże się z działalnością firmy np. drewnem, metalem, bawełną, plastikiem czy gumą. Taka wizytówka jest dla osoby, której zostaje wręczona, o wiele ciekawsza i bardziej intrygująca, a dzięki temu zostaje lepiej zapamiętana.

Kolejną wartą analizy sprawą są kolory i rodzaje zastosowanych czcionek. Dzisiejsza poligrafia daje niemal nieograniczone możliwości wyboru czcionki, jaka zostanie umieszczona na bilecie wizytowym, jednak nie powinny one zostać nadużywane. Na wizytówce wystarczy zastosowanie jednego lub dwóch rodzajów i kolorów czcionki, które pozwolą na wyróżnienie najważniejszych informacji i dopisanie pozostałych danych.

Podobnie rzecz ma się z ilością umieszczonej na niej informacji. W przypadku wizytówki osobistej wystarczy imię, nazwisko właściciela i dodatkowe informacje kontaktowe (adres, email, telefon). Czasem umieszcza się na nich również tytuł naukowy. Wizytówka służbowa powinna zawierać logo firmy, imię, nazwisko i stanowisko właściciela, dane kontaktowe, rodzaj działalności i ewentualne odniesienie do strony internetowej, na której można znaleźć pozostałe informacje. Umieszczanie na niej większej ilości informacji – NIP, REGON, kilku adresów email, numerów kont bankowych – spowoduje, że wizytówka będzie nieczytelna.

Czterema najpopularniejszymi obecnie metodami druku wizytówek są: druk cyfrowy, offsetowy, sitodruk i termodruk. Pierwszy z nich jest opłacalny przy wydruku małej ilości egzemplarzy. Ponadto pozwala na szybkie uzyskanie wysokiej jakości wydruków po atrakcyjnej cenie i umożliwia personalizację poszczególnych egzemplarzy wizytówek. Druk offsetowy jest konkurencyjny cenowo przy wydruku wysokich nakładów – powyżej 1000 sztuk. Sitodruk pozwala na zastosowanie do wydruku wizytówek zróżnicowanego podłoża i kolorystyki, zaś termodruk na nadrukowanie tekstu na nietypowych formach wizytówki – wklęsłych bądź wypukłych.

Olbrzymie możliwości w designie blankietów wizytowych sprawiają, że każda osoba i firma może dostosować je do swojego wizerunku. Warto poświęcić na to trochę czasu, bo dobra wizytówka może przynieść wiele korzyści zarówno niematerialnych, jak i finansowych

Nadesłał:

Caffeprint
http://www.caffeprint.eu

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl