Jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa dla firmy?


Jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa dla firmy?
2014-12-05
Różni ludzie, różne potrzeby - jak głosiła kiedyś pierwsza część hasła jednego z suplementów z witaminami. Również na strony internetowe możemy patrzeć jak na te witaminy - inne porcje dla całkowicie różnych osób. [...]

Różni ludzie, różne potrzeby - jak głosiła kiedyś pierwsza część hasła jednego z suplementów z witaminami. Również na strony internetowe możemy patrzeć jak na te witaminy - inne porcje dla całkowicie różnych osób. Ważne okazuje się nie tylko dopasowanie strony internetowej do potrzeb prowadzonej działalności, ale i również do zapotrzebowania odbiorców. Dlatego właśnie strony, jakie pojawiają się dziś w wirtualnej sieci, dzielimy na kilka kategorii. Chcesz dowiedzieć się, która z nich będzie najbardziej pasować do Twojej firmy?

Wizytówka – propozycja dla minimalistów

Pierwszą z nich stanowi wizytówka. Ten minimalistyczny koncept składa się zazwyczaj z jednej tylko strony, a podajemy na niej informacje o firmie w telegraficznym skrócie. Znajdują się tu również dane kontaktowe. Jej prostota potrafi jednak irytować, użytkownik nie znajdując wystarczająco wielu informacji, prawdopodobnie wróci do wyszukiwarki i rozpocznie poszukiwania na nowo.

Wizerunkowa – współtworzy sukces marki

Czym charakteryzuje się i jak wygląda wizerunkowa strona www? Do jej zasadniczych funkcji należą dwie – informacyjna i sprzedażowa. Musi przyciągać wzrok – atrakcyjność wizualną strony bowiem ocenia się natychmiastowo, w ciągu 1/20 sekundy. Ten typ strony zwraca uwagę na mocne strony firmy oraz buduje świadomość marki w sposób przemyślany. Zawarcie na niej funkcjonalności interaktywnych i elementów dynamicznych zwiększa jej użyteczność. Mogą to być slajdery, interaktywne wykresy i diagramy oraz schematy, a także opcja dynamicznego przewijania strony po kliknięciu przycisku w menu. W ten sposób wzbogaconą stronę łatwiej się zapamiętuje. Strona wizerunkowa powinna być spójna tematycznie, „mówić” językiem odbiorców, składać się z co najmniej kilku podstron (lub kilku ekranów w przypadku strony przewijalnej tzw. onepage lub parallax), wyczerpywać temat. Ponadto pamiętajmy o częstej jej aktualizacji – a więc powinna zostać wyposażona w CMS – co zapewnia lepsze wyniki w wyszukiwarkach.

Sprzedażowa – generuje przychody i konwersje

Jednak wizerunek to nie wszystko. Niektóre strony internetowe sprzedają skuteczniej od innych, czyli powodują, że użytkownik częściej wykonuje pożądaną przez nas akcję. Jak tego dokonać? Posłużmy się często wykorzystywaną, a jednocześnie ciągle aktualną zasadą AIDA. Co ona oznacza? Stanowi akronim od kolejnych słów, które rozwijamy następująco: przyciągnięcie uwagi (attention), zainteresowanie (interest), rozbudzenie zapotrzebowania odbiorcy (desire) oraz przekonanie go do akcji (action). Niektórzy do AIDA dopisują jeszcze litery S i L, czyli satysfakcję i lojalność.

Strona sprzedażowa zatem ma za zadanie tak zaintrygować odbiorcę, aby już dłużej się nie wahał i zamówił produkt lub usługę. Ten typ strony zyskuje na popularności, ich przykładem mogą być sklepy internetowe oraz witryny internetowe typu landing page skoncentrowane na sprzedaży.

Strona sprzedażowa zazwyczaj posiada:

- prezentację produktu – najlepiej w formie video (np. animacji), która wyjaśni klientowi funkcjonowanie produktu i przedstawi w skrócie korzyści, jakie wynikają dla niego z zakupu;

- informację o dodatkowych oszczędnościach, promocjach – baner z wiadomością typu „Kup 3 w cenie 2”, „Tylko dziś rabat 50% z uwagi na dzień wiosny” stanowi skuteczną zachętę dla części klientów; podawanie powodu obniżki ceny zwiększa wiarygodność tego, że jest to rzeczywiście niepowtarzalna okazja;

- FAQ – zbiór pytań i odpowiedzi, dzięki czemu potencjalny klient otrzymuje wszelkie interesujące go informacje w formie ograniczonej do minimum;

- opcję zapisania się do newslettera, co zapewnia otrzymywanie cyklicznych informacji o danym temacie, produkcie lub usłudze, które z czasem wpłyną na decyzję części subskrybentów o zakupie;

- link do bloga firmy – to blog pokazuje, że osoba oferująca usługę jest również pasjonatem tego, co sama sprzedaje. Zamieszczenie w nim dodatkowych informacji o produkcie spowoduje, że czytelnicy zapoznają się z naszym komunikatem i podejmą decyzję, czy chcą dowiedzieć się o nim więcej lub od razu go zakupić twierdzą marketingowcy ze Scorise.com.

- referencje dotychczasowych klientów – dla wielu internautów niebagatelne znaczenie mają opinie na temat produktu. Więcej niż 6 na 10 kobiet kupujących w sieci buty i ubrania kieruje się opiniami na ich temat.

- wtyczki społecznościowe – dzięki nim użytkownik widzi, jak wielu ludzi zaufało danemu produktowi lub danej marce, a to stanowi społeczny dowód słuszności wpływający na naszą wiarygodność.

- widoczny formularz na stronie głównej – wypełnienie go powinno być banalnie proste i szybkie (im mniej pól, tym lepiej), najlepiej by pola do wprowadzenia informacji wyróżniały się kolorem od tych ze wskazówkami, jak je właściwie wypełnić. Wtedy minimalizuje to możliwość błędów, jak wynika z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Bazylejskim.

Landing page – zaprasza do zakupu

Landing page jest stroną, na którą użytkownik zostaje przekierowywany najczęściej po kliknięciu w baner reklamowy lub w kreację przesłaną e-mailem. Jej zasadnicza cechę stanowi tzw. call to action. Witryna składa się zazwyczaj z jednej strony, to na niej powinien rozpocząć się proces zakupu, a więc m.in. pozostawienie danych kontaktowych, zarejestrowanie w serwisie czy powiadomienie o niej innych. Według badań Fireclick Index 2-3% osób, które na nią trafiają, podejmuje się chociaż jednego z tych działań.

Zapotrzebowanie na wyżej opisane typy stron wykazują zazwyczaj przedsiębiorstwa, które sprzedają swoje produkty lub usługi. O innych rodzajach stron internetowych – przeznaczonych zwłaszcza dla osób indywidualnych – przeczytasz w kolejnym artykule z serii.

Źródło danych (naszego autorstwa): http://www.mentora.pl/marketing/czy-twoja-strona-wystarczajaco-przykuwa-uwage-i-wzbudza-zainteresowanie-twoich-klientow 

Nadesłał:

Scorise.com

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl