Jak realizować model usług Telco 2.0? - wspólna konferencja Oracle Communications oraz Orange Labs
Eksperci z dziedziny telekomunikacji dyskutowali o tym, jakie należy podjąć działania, aby inicjatywa dwukierunkowych usług telekomunikacyjnych Telco 2.0 mogła zaistnieć na polskim rynku jeszcze w roku 2011.
Oracle Polska informuje, że w Warszawie odbyła się konferencja zorganizowana wspólnie przez Oracle Communications oraz Orange Labs. Spotkanie w formie warsztatów było poświęcone omówieniu sposobów i możliwości wdrożenia w Polsce nowego modelu interaktywnych usług telekomunikacyjnych, zwanych Telco 2.0.
* W konferencji wzięli udział przedstawiciele operatorów telekomunikacyjnych, wiodących polskich uczelni wyższych oraz klienci Oracle z różnych sektorów gospodarki, zainteresowani wprowadzaniem najnowocześniejszych technologii do oferty dostawców usług telekomunikacyjnych w Polsce.
* Oprócz tematu głównego, jakim było wdrażanie usług Telco 2.0 u polskich operatorów, w czasie konferencji poruszano takie zagadnienia, jak metody skutecznego przyspieszania wprowadzania nowych produktów i usług na rynek, konwergencja usług czy współpraca z szybko rozwijającym się rynkiem aplikacji mobilnych.
* Powodem zgromadzenia na wspólnej konferencji tak wielu ekspertów z dziedziny telekomunikacji jest fakt, że dotychczasowe modele działalności, w których klient jest ostatnim ogniwem łańcucha usługowego wyczerpały swoją formułę, powodując zmniejszenie się liczby innowacji w branży. Rozwiązaniem problemu jest wdrożenie dwukierunkowych usług w modelu Telco 2.0, w którym zadanie tworzenia usług zostaje przesunięte w stronę ich odbiorców.
* Spotkanie z Warszawie nie tylko dostarczyło jego uczestnikom wiele pożytecznej wiedzy, ale było doskonałą okazją do zapoznania się z doświadczeniami rynku globalnego, dało także możliwość wymiany poglądów oraz przedyskutowania działań jakie należy podjąć, aby inicjatywa Telco 2.0 mogła zaistnieć na polskim rynku jeszcze w bieżącym roku.
Wypowiedzi towarzyszące
"Dotychczasowy model usług telekomunikacyjnych przestał być napędem innowacji dla branży" - komentuje Sebastian Grabowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Platform Usługowych i Middleware w Orange Labs. "W międzyczasie pojawił się swoisty monopol usług nowej generacji, świadczonych przez firmy takie jak Facebook, Twitter, Apple, czy Google. Aby telekomunikacja mogła skutecznie walczyć z takim 'brandoplem', wymagane jest oddanie warstwy kreacji użytkownikom, czyli otwarcie dla nich środowisk ekspozycji - oczywiście przy czynnym współudziale operatorskim. Takie odwrócenie łańcucha Operator-Klient-Usługa i przeorientowanie świadomości klientów staną się głównymi elementami telekomunikacji naszych czasów".
"Technologia umożliwiająca udostępnienie zasobów sieci telekomunikacyjnych jest dostępna i sprawdzona od kilku lat" - mówi Tomasz Tomaszewski z Oracle Communications. "Oracle jest liderem w dostarczaniu wydajnej i funkcjonalnej platformy technologicznej, umożliwiającej zarówno otwarcie ekspozycji dla użytkowników, jak też nawiązanie szerokiej współpracy ze środowiskiem Wholesale Application Community. Jedyne co należy obecnie zrobić, to wspólnie z operatorami opracować odpowiedni model biznesowy dla takich procesów".
Nadesłał:
Oracle
|