Jak reklamuje się duże miasto, czyli kilka słów na temat promocji Wrocławia


Jak reklamuje się duże miasto, czyli kilka słów na temat promocji Wrocławia
2014-12-18
Kiedy w 1450 roku Johannes Gutenberg swoim wynalazkiem ruchomej czcionki upowszechnił druk, całkiem szybko znaleziono dla niego zastosowanie inne niż kopiowanie książek.

 Już 30 lat później wydrukowano w Anglii pierwszą reklamę prasową i od tego czasu, nastąpił gwałtowny rozwój, czegoś co dziś nazywamy marketingiem.

 

Branża ta przyciąga ludzi kreatywnych, którzy swoimi pomysłami każdego dnia zabiegają o serca konsumentów. Jest ona wszechobecna, w każdym aspekcie naszego życia, niezależnie od tego, czy właśnie jemy śniadanie z rodziną, wyjeżdżamy na wycieczkę do Peru, czy też parzymy kawę w pracy.

 

Marketing kojarzy nam się przede wszystkim z produktami jakie możemy kupić w sklepach, jednak dziś reklamują się również instytucje kulturalne, stowarzyszenia, kandydaci na burmistrzów, czy miasta. I właśnie o promowaniu miast, a dokładnie jednego konkretnego, będzie mowa w tym artykule.

Co już widzieliśmy?

Za przykład obraliśmy Wrocław, ze względu na to, że posiada on ciekawe formy promocji, których nie uświadczy się w innych miastach. Wrocław ulega czemuś co można nazwać pozytywnym stereotypem. Osoby, które sa na etapie wyboru miasta, z którym zwiążą swą przyszłość często mogą usłyszeć:“Jedź do Wrocławia, to takie nowoczesne miasto” lub “Wrocław ma świetny klimat, spodoba Ci się”.

O czym nie wiemy?

Jeżeli chodzi o roczne nakłady finansowe, jakie Wrocław wydaje na swoją promocję, to można być pod wrażeniem. Znajduje się on bowiem w pierwszej piątce miast, które wydały najwięcej pieniędzy w celach reklamowych. Według danych z zeszłego roku, przeprowadzonych przez portal marketingmiejsca.com.pl, kwota ta sięgnęła 5,3 mln złotych. Na co przede wszystkim zostały przeznaczone te pieniądze? Oczywiście, na różnego rodzaju festiwale i wydarzenia kulturalne. Jednak czy na pewno jest to dobra reklama? Wrocław w roku 2016 zostanie Europejską Stolicą Kultury i właśnie dzięki takim działaniom otrzymał ten tytuł, więc można śmiało stwierdzić, że jak najbardziej.

Co widzmy?

Lokalizacja miasta wydaje się mało atrakcyjna pod kątem turystycznym, ze względu na brak w pobliżu krajobrazu kojarzonego z reguły z turystyką jak np. góry, morze, jeziora. Jednak tym co naprawdę przyciąga we Wrocławiu, są jego zabytki, ale również nowoczesne inwestycje, a w szczególności krasnale. Ci mali jegomoście, są najbardziej znanymi wrocławskimi obywatelami, dzięki którym Wrocław tylko utwierdza swój pozytywny wizerunek.

Budowanie wizerunku, czy to firmy, czy też miasta, jest pracą, która trwa bezustannie. Co roku wdrażane są nowe pomysły, podejmowane są nowe inicjatywy. W marketingu stagnacja nie istnieje dlatego, miejmy nadzieję, że Wrocław zaskoczy nas jeszcze niejednokrotnie.

 

Autor: Agencja Reklamy we Wrocławiu

Nadesłał:

Agencja Reklamowa we Wrocławiu
http://vizer.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl