Jak skutecznie dobrać frazę pod optymalizację witryny?


2011-03-25
Jest wiele różnych sposobów pozycjonowania. Są mniej lub bardziej skuteczne. Pozycjonując oczekujemy, że nasza strona będzie dobrze widoczna w internecie i co bardzo ważne będzie utrzymywać się na wysokiej pozycji. Aby to mogło być zrealizowane musimy doglądać efekty naszej pracy a co najważniejsze w tym wszystkim, musimy mieć bardzo dobrze zoptymaliozwaną stronę pod względem fraz.
Jeżeli chcemy zaistnieć pod bardzo znanym hasłem musimy liczyć się z tym, że będzie nam bardzo ciężko przebić się w gąszczu znanych i długo działających portali niejednokrotnie przewyższających nas kilkakrotnie pod względem zawartości oraz pozycji Page Rank. Jak wiadomo zanim osiągniemy pułap treści porównywalny z takimi portalami minie dużo czasu. Nic od razu.
A więc co jest dla nas najskuteczniejsze?
Zakładając naszą stronę zaczynamy od wyboru domeny. Nie będę się rozpisywał na ten temat ponieważ nazwa domeny jest uzależniona głównie od gustu oraz działalności jaką prowadzimy czyli od samego użytkownika. Wybieramy często nazwę naszej firmy lub też samej branży i dobieramy według wolnych domen.
Najważniejszą rzeczą jest dobry opis naszej strony oraz otagowanie zawartości. Na początek nie opłaca nam się pozycjonować strony na frazy bardzo znane gdyż po prostu nie mamy szans zaistnienia i nasz serwis będzie na dalekich pozycjach. Skupiamy się więc na tzw. "niszy" czyli dobieramy frazy na zasadzie np. "firma" zastąpmy frazą "prowadzenie swojego biznesu" i właśnie tak tagujmy wpis. Jest to mniej wyszukiwana fraza ale mimo wszystko znajdzie się wielu użytkowników, którzy właśnie w taki sposób wpiszą do przeglądarki aby znaleźć niezbędne informacje i wtedy co? - trafiają na nas! Znajdziemy się niejednokrotnie na bardzo wysokiej pozycji właśnie pod taką frazą. Niech to będzie zaledwie 1% użytkowników, którzy tak wpiszą do wyszukiwarki ale ten 1% wejdzie na naszą stronę!! Ale to tylko pod warunkiem umiejscowienia tej frazy w naszym serwisie.
Wyobraźcie sobie że mamy swój serwis pod kilkoma takimi niszowymi frazami na pierwszej pozycji lub stronie. Co się dzieje wtedy? - na pewno odwiedzalność będzie większa niż jakbyśmy próbowali wbić się do czołówki serwisów gdzie twardo stoją znane portale! To oczywiste dla każdego, że jeżeli nasza strona nie znajdzie się na pierwszych dwóch stronach w przeglądarce to mało prawdopodowne, że będzie często odwiedzana. Owszem są intenaci którzy przeszukują po kilkanaście stron pod daną frazą ale to jest duża mniejszość. Lepiej od razu stworzyć zakres swojej "niszy". Efektem całości takiego działania będzie oprócz wzrostu odwiedzin, wzrost wskaźnika Page Rank! A to jest jeden z kluczy aby ustawić naszą stronę w przyszłości obok "gigantów".
W pozycjonowaniu musimy podobnie jak w życiu, nauce przejść i zaliczyć pewne etapy z jak najlepszym wynikiem. I tak gdy ukończymy szkołę z wyróżnieniem (nasza "nisza") mamy niemal na dzień dobry pozycję lidera w miejscu zatrudnienia lub następnej uczelni.
Podobnie jest ze stronami gdy cała "nasza nisza" będzie obstawiona na wysokich pozycjach przez linki naszej strony, mamy od razu większy Page Rank i możemy przystąpić z tym zapleczem do skutecznej kampani na "wyskim szczeblu" - nie zaczynamy od zera i nasze kolejne linki pod nowymi frazami szybciej i skuteczniej znajdują miejsce wśród konkurencji.
A więc gdzie umieszczać frazy?
To proste umieszczajmy je np. gdy tagujemy nasze wpisy. To doskonałe miejsce i co najważniejsze szybko znajdywane przez roboty wyszukiwarek. Kluczem jest aby tagi występujące na naszej stronie nie pokazywały się tylko pod danym artykułem ale i także np. na stronie głównej w panelu bocznym. To nie tylko wpływa na czytelność strony przez roboty ale ułatwia także znalezienie danych artykułów tematycznych przez użytkownika. Im więcej razy użytkownicy wchodzą poprzez dany tag na nasz artykuł, tym link tagu jest silniejszy. Można także zamieszczać dodatkowe opisy SEO do każdych artykułów, które są widoczne dla robotów, jednak tutaj należy robić to rozważnie tak żeby nie duplikować kilku opisów i tym samym mylić robota, który w gruncie rzeczy nie będzie wiedział co dopisać do danej treści - w ten sposób zmarnujemy nasz wysiłek.
Przy doborze odpowiednich fraz kierujmy się treścią tak aby słowa kluczowe w niej występowały lub były blisko spokrewnione. Ta spójność pozwoli użytkownikom na dokładne wyszukanie interesującego materiału a cały system SEO naszej strony będzie dokładnie zgrany.
Sumując.

Lepiej być pierwszym pod hasłem "zamontowanie paneli" niż na którejś z kolei stronie w wynikach wyszukiwania pod frazą "montaż paneli". Proszę zauważyć jak niewiele różnią się te frazy. A jednak dokładnie określają temetykę i pomimo, że większość wpisze "montaż paneli" to jednak często będzie tak, że gdy nie znajdą odpowiednich informacji spróbują innych knfiguracji słów do danego tematu. Należy zauważyć także, że "zamontowanie paneli" prawdopodobnie częściej użyjemy w treści ponieważ jest to doładne określenie czynności a to wszystko wpłynie na siłę frazy. Weźmy przykład:
"Montaż paneli podłogowych jest związany z wieloma czynnościami. Musimy odpowiednio przygotować podłoże, bez czego zamontowanie paneli nie będzie możliwe. Cały proces rozpoczyna się od zerwania starej nawierzchni jeżeli jest zamontowana boazeria. Następnie do ściany przykręcamy listwy drewniane (można je uzyskać nawet z właśnie zdemontowanej boazerii) na których będziemy mocować panele. W przypadku montażu paneli na podłodze, musimy najpierw wyrównać powierzchnię poprzez zrobienie wylewki wyrównującej (o ile jest to konieczne). Gdy podłoże jest równe, mamy gwarancję, że zamontowane panele podłogowe będą ze sobą dokładnie współgrać a co najważniejsze wszystkie nasze meble będą dobrze stały w pokoju..." - zauważcie ile w tym tekście jest tzw. "posiłków" naszej frazy.
A zatem do dzieła - wystarczy wyobraźnia,chęci i inwencja twórcza. Pozycjonowanie to także sztuka jak pisanie,aktorstwo czy malowanie. Im więcej innowacyjnych opisów tym szybciej i łatwiej zostaniemy wypromowani przez Google a przede wszystkim przez użytkowników!
Na koniec dodam jeszcze, że tagowanie pod mniej wyszukiwanymi frazami nie ozanacza, że mamy nie używać znanych fraz! Po prostu skupiajmy się na konkretnej frazie ustawiając ją tak aby była najbardziej czytelna. Umieszcenie znanych fraz na dalszych pozycjach będzie niejako podwaliną do dalszej części promocji naszej strony...
Autor: Emil Kowalski www.znajdziesz-tu.pl


Artykuł może być kopiowany i przedrukowany pod warunkiem umieszczenia źródła w postaci linku http://www.znajdziesz-tu.pl

Nadesłał:

Znajdziesz-tu! - copywriting,informacje,porady
http://www.znajdziesz-tu.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl