Jak wybrać odpowiedni CMS
Aby nie trzeba było zatrudniać osoby obsługującej stronę internetową wystarczy zastosować system zarządzania treścią. Pozwoli nam to na zmianę treści bez ingerencji w kod strony. Lecz jaki system wybrać?
Konieczność częstej i bardzo szybkiej aktualizacji treści umieszczonej na stronie, najczęściej wymaga zatrudnienia osoby znającej język, w którym została napisana. Można też dopiąć do strony system zarządzania treścią czyli tak zwany CMS (Content Management System), który w łatwy sposób umożliwi zmianę treści na stronie WWW przez osobę znającą tylko podstawy obsługi komputera. Wybór odpowiedniego systemu zarządzania treścią na stronę nie należy do łatwych. Do wyboru mamy CMSy bezpłatne albo płatne programy autorskie. Co powinniśmy brać pod uwagę wybierając nasz system zarządzania treścią?
Przede wszystkim należy określić tematykę, cel i charakter strony - czy jest to strona prezentująca firmę, e-sklep, czy też np. blog lub forum. Od określenia między innymi tych czynników zależą wymagania naszego systemu. Należy również zastanowić się nad określeniem potrzeby zakładania wielu kont użytkowników z wieloma różnymi prawami dostępu, nie każdy system posiada taką opcję. Bardzo istotna jest również intuicyjność i łatwość obsługi systemu CMS aby każdy umiał go obsłużyć. Przed ostatecznym podjęciem decyzji powinniśmy sprawdzić elastyczność systemu - ponieważ wraz z rozwojem firmy zmieniają się wymagania odnośnie strony internetowej, a co za tym idzie zwiększają się też oczekiwania od systemu zarządzania treścią CMS. Nasz program powinien dawać nam możliwość doinstalowania lub podłączania kolejnych segmentów funkcjonalności.
Drugą grupą systemów CMS są płatne programy autorskie. Ich podstawową zaletą jest to, że są one ściśle dopasowane do indywidualnego klienta. Są pozbawione często w ogóle nie wykorzystywanych funkcji oraz są dużo prostsze w codziennym użytkowaniu. Dzięki temu, że system ten jest autorski i niepowtarzalny, cechuje się dużo większym bezpieczeństwem niż gotowe systemy typu Open Source. Jeżeli chcesz na stałe związać się z wybraną przez Ciebie agencją, która taki CMS dla Ciebie przygotowała musisz liczyć się z tym, że jeżeli trzeba będzie wprowadzić jakieś zmiany w systemie przez innych może okazać się to niewykonalne lub bardzo kosztowne.
Nie możesz pozwolić na to aby programista sam dobierał Ci system zarządzania treścią. To musi być Twój świadomy wybór, ponieważ to Ty będziesz z niego korzystał, system ten powinien odpowiadać Tobie i pracownikom, którzy będą z niego korzystali. Powinieneś jasno ustalić swoje kryteria doboru CMS. Najczęściej są to:
- - funkcjonalność
- -koszt całkowity zarządzania
- - czas wdrożenia
- -zwrot z inwestycji lub inne kryteria
Warto również zapytać agencję o wersję demo dla Twojego systemu, w ten sposób łatwo sprawdzisz czy Ci on odpowiada.
CMS to bardzo pomocne narzędzie, jeżeli będzie spełniał wszystkie wyznaczone przez Ciebie wymagania, ale nie należy zakładać, że przy jego pomocy rozwiążemy wszystkie problemy związane z treścią.
Autor artykułu: Agencja 71
Nadesłał:
agencja71
|