Jak Wykorzystać Pierwsze 90 Dni W Nowej Pracy ?


2015-03-04
Serwis Meega wraz z partnerami przygotował krótki poradnik, dotyczący pierwszych dni w nowej pracy, dzięki któremu będziesz mógł rozsądnie zaplanować swój start w firmie, a także jak najlepiej wykorzystać 90 pierwszych dni nowej sytuacji.

Jak Wykorzystać Pierwsze 90 Dni W Nowej Pracy ?

 

 

Serwis Meega wraz z partnerami przygotował krótki poradnik, dotyczący pierwszych dni w nowej pracy, dzięki któremu będziesz mógł rozsądnie zaplanować swój start w firmie, a także jak najlepiej wykorzystać 90 pierwszych dni nowej sytuacji.

 

Znalezienie pracy w dzisiejszych czasach, jak wiemy, nie jest łatwe, ale szukać trzeba i należy to robić aktywnie, każdego dnia przeglądać oferty, wysyłać dziesiątki, a nawet setki CV.  A kiedy już się uda i dostajemy wymarzoną posadę, odnajdujemy wewnętrzny spokój. To naturalne, że czujemy potrzebę odpoczynku, ale czy to na pewno dobry moment, aby "zdjąć nogę z gazu"? Tak naprawdę, najbardziej intensywny czas dopiero się zaczyna...

Eksperci wierzą, że pierwsze 90 dni w nowej pracy to okres, w którym pracujemy na swój wizerunek, kształtujemy to, jak postrzegają nas współpracownicy i pracodawca. Warto pamiętać, że owe tzw. "pierwsze wrażenie" zostanie przypisane do naszej osoby na stałe. Dlatego przedstawiamy 7 sprawdzonych rad, które pozwolą jak najlepiej wykorzystać te trzy pierwsze miesiące.

  • Nawiązuj pozytywne relacje z nowymi kolegami. Powinieneś rozwijać nawyki komunikacyjne, aby utrzymać te relacje, być szczerym, otwartym, przyjaznym i niezawodnym. Nie czekaj aż nowi koledzy przyjdą zapytać jak masz na imię – śmiało przedstaw się i zacznij rozmowę, im wcześniej nawiążesz z nimi dobry kontakt, tym swobodniej będzie się układała wasza współpraca.
  • Dbaj o swoją reputację, wywiązując się ze swoich obowiązków na czas. Natychmiast zacznij tworzyć swoją "teczkę sukcesu", w której będziesz zbierał informacje o wszystkich, nawet najmniejszych osiągnięciach zawodowych, które zakończyły się sukcesem. 
  • Nie bój się pytać. Jeżeli napotkasz jakiekolwiek trudności w wypełnianiu powierzonych Ci obowiązków, po prostu pytaj – to Twoje prawo, ale także i obowiązek. Zadawanie pytań świadczy o zaangażowaniu w pracę i chęci uczenia się. Podobnie jest z błędami, które (szczególnie na początku) popełnia przecież każdy "świeżak". Nie poddawaj się po zwykłym niepowodzeniu zaraz na starcie, pozwoli Ci to wyciągnać wnioski, dzięki którym unikniesz podobnych pomyłek w przyszłości.
  • Dziel się swoimi planami i osiągnięciami z przełożonymi, a także z kolegami z Twojego teamu. Pozwól aby poznali Cię jako osobę, lubiącą wyzwania, która rozwiązuje problemy na czas z widocznymi pozytywnymi efektami.
  • Zacznij budować swoją własną sieć kontaktów biznesowych. Kultywuj dobre stosunki ze wszystkimi – włączając w to zarówno pracowników z wyższych stanowisk, jak i tych, którzy są niżej od Ciebie. Zapamiętuj ich imiona. Postaraj się dotrzeć nie tylko do specalistów z działu IT, managerów i asystentów kierownika, ale również do strażnika, do każdego. Ważne aby przyjaźnie nastawieni do Ciebie ludzie otaczali Cię w miarę możliwości z każdej strony. 
  • Zapoznaj się dokładnie ze swoimi obowiązkami, upewnij się, że w trakcie tych 90 dni stworzysz "indywidualny plan rozwoju" dla siebie i Twojego stanowiska, który będzie zawierał krótko-terminowe i długo-terminowe cele, jakie sobie postawisz. Bardzo ważne jest, abyś dobrze poznał i polubił swoją pracę.
  • Utrzymaj zdrowy dystans pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Pamiętaj, że czas poświęcony rodzinie, Twoim pasjom i hobby lub choćby czas potrzebny na "naładowanie swoich baterii", to nieodłączne elementy Twojego zawodowego sukcesu i efektywności zawodowej.

·         Podsumowując, w ciągu 90 pierwszych dni pracy powinieneś skupić się przede wszystkim na zdobywaniu zaufania i szacunku osób, z którymi lub dla których przyszło Ci pracować, na budowaniu pozytywnych relacji i jak najlepszym wykonywaniu powierzonych Ci obowiązków. Dzięki takiemu podejściu, praca będzie przynosiła Ci satysfakcję i prawdopodobnie osiągniesz wreszcie upragniony sukces zawodowy. 

 

O nas:

Serwis Pracy Meega powstał w 2010 roku. Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą dostarczającą od lat klientom z całego świata wysokiej jakości usługi z zakresu rekrutacji online. Skupiamy się na budowie i rozwoju efektywnego, łatwego w obsłudze narzędzia, służącego maksymalnie skutecznej komunikacji pomiędzy Pracodawcami i Kandydatami.

Wraz z naszymi Klientami tworzymy jeden z najbardziej przyjaznych, efektywnych i nowoczesnych portali pracy na świecie. Nasze największe atuty to niebywała łatwość w dostępie do tysięcy ofert pracy z całego świata oraz przejrzystość serwisu. Dzięki systematycznej selekcji ogłoszeń, dostarczamy tylko oferty pracy dobrej jakości, co pozwala skrócić czas przeglądania stron, a jednocześnie zwiększa trafność wyszukiwania.

Chcemy stale podnosić poziom świadczonych przez nas usług, dlatego jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi, sugestie oraz propozycje, które moglibyśmy wykorzystać w celu udoskonalenia i modyfikacji naszego serwisu.

 

Opublikowała:

Anna Kopczyńska

http://meega.pl

Nadesłał:

Meega
http://meega.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl