Jak z polisami na życie dotrzeć do małych i średnich firm?


2011-05-06
Sprzedaż ubezpieczeń grupowych wymaga dobrze przygotowanej sieci dystrybucji. Tego typu polisy na życie są specyficznym produktem, kupowanym z przyczyn biznesowych i po dłuższej analizie

Kluczową kwestią w dystrybucji ubezpieczeń grupowych jest bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Właściciele firm mogą wówczas zadać dodatkowe pytania, rozwiać wątpliwości lub uzyskać wyjaśnienie niezrozumiałych kwestii. Sieć sprzedaży ING Życie oparta jest zatem na bezpośrednim kontakcie i składa się z trzech kanałów dotarcia. Pierwszy, to sieć własna złożona z przedstawicieli ubezpieczeniowo-finansowych sprzedających zarówno polisy indywidualne, jaki i grupowe. Drugi kanał tworzą tzw. managerowie obszaru odpowiedzialni wyłącznie za sprzedaż ubezpieczeń grupowych. Trzecią siecią są brokerzy i multiagencje. Zajmują się one jednak tylko kontaktami z dużymi firmami, zatrudniającymi powyżej kilkudziesięciu pracowników.

W sprzedaży ubezpieczeń grupowych małym oraz średnim przedsiębiorstwom głównym kanałem dystrybucji są przedstawiciele ubezpieczeniowo-finansowi. ING Życie posiada rozbudowaną sieć agentów, która obejmuje teren całej Polski. Dzięki temu na bieżąco możemy docierać do nowopowstałych firm. Nasi przedstawiciele śledzą zmiany jakie zachodzą na rynku w ich najbliższej okolicy i w momencie pojawienia się nowej firmy od razu kontaktują się z jej właścicielem lub osobą odpowiedzialną za kadry lub księgowość. Biorąc pod uwagę specyfikę danej firmy, przygotowują konkretną ofertę. Zdarzają się również sytuacje, że to przedsiębiorstwa nawiązują kontakt z nami. Poprzez stronę internetową przesyłają podstawowe dane dotyczące firmy i proszą o przygotowanie oferty. Często zadają także pytania dotyczące konkretnych pakietów. W takich przypadkach sprawę przejmuje pracownik centrali i kontaktuje się z danym przedsiębiorstwem. Jeżeli firma jest zainteresowana zakupem ubezpieczenia grupowego, wówczas przedstawiciel ING umawia się na spotkanie w celu podpisania umowy.

Katarzyna Tekieli, Kierownik Działu Obsługi Polis Klientów Korporacyjnych w ING Życie.

Nadesłał:

Multi_Communications

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl