Jak zapracować na lojalność klienta?
Każdy przedsiębiorca wie, że dzisiaj nie łatwo zatrzymać przy sobie klientów. Tym bardziej, gdy prowadzimy firmę usługową. Szeroka baza stałych klientów, którzy regularnie korzystają z naszych usług, stanowi często podstawę funkcjonowania takiego przedsiębiorstwa.
Firmy produkcyjne, również dążą do tego, by związać ze sobą konsumentów i przyzwyczaić ich do danej marki. Pomagają im w tym narzędzia wspierające sprzedaż.
Program lojalnościowy drogą do sukcesu?
Nie da się nie zauważyć, że obecnie programy lojalnościowe stanowią jedną z najpopularniejszych metod przyciągania klientów. Jest to jedna z najchętniej stosowanych przez przedsiębiorców technik mających na celu zwiększenie atrakcyjności produktów i podniesienie ich konkurencyjności. Można się też dowiedzieć więcej o wsparciu sprzedaż na stronie: http://www.iqfm.pl/. Jednak rosnąca popularność programów lojalnościowy przyczynia się do tego, że większość konsumentów otrzymuje olbrzymią ilość różnych kart i punktów, z którymi później nie wie co zrobić, i które nie przyczyniają się do tworzenia relacji z daną marką. Skuteczny program lojalnościowy to jeden z elementów wszystkich działań prowadzony przez firmę. Aby zyskać przychylność klientów należy pamiętać przede wszystkim o:
dobrej obsłudze klienta i zaangażowanym personelu sprzedażowym, czy usługowym,
dobrych cenach,
odpowiedniej jakości produktów,
korzystnej lokalizacji ,
przemyślanym marketingu.
Wszystkie te czynniki składają się na postrzeganie naszego przedsiębiorstwa przez klienta, oraz na wpływają na budowanie trwałej więzi.
Wady i zalety programów lojalnościowych
Do zalet takich działań marketingowych należą korzyści, jakie klient zyskuje, dzięki korzystaniu z programu lojalnościowego. Zebrane punkty za zakupy konsument może wymienić na określony rab, prezent, czy darmowy produkt. Dzięki temu, klient widzi, że kupując u nas, zyskuje materialne korzyści. Dla firmy korzystanie z programów lojalnościowych to możliwość zainteresowania nowego klienta swoimi produktami, zbudowanie relacji, oraz zebranie informacji o preferencjach, czy zwyczajach konsumentów. Pozwala to na poznanie klientów, oraz dostosowanie naszej oferty do ich potrzeb i wymagań. Wadą programów lojalnościowych, jest to że trzeba je precyzyjnie zaplanować, aby przyniosły pożądane efekty.
Podstawą działalności programu lojalnościowego jest jego opłacalność. Musi być tak skonstruowany by przyczynił się do wzrostu sprzedaży i nie obciążał klientów, czy firmy dodatkowymi kosztami, które należy pokryć w wyniku jego funkcjonowania.
Nadesłał:
listopad
|