Jak zbudować trwały związek z klientami, czyli podstawy CRM?


Jak zbudować trwały związek z klientami, czyli podstawy CRM?
2018-05-18
Coraz więcej firm dostrzega korzyści ze stosowania narzędzi pomagających w zarządzaniu relacjami z klientami. Jak podaje Grand View Research, globalny rynek CRM do 2025 r. osiągnie wartość prawie 82 mld dolarów, czyli od poziomu z zeszłego roku wzrośnie prawie trzykrotnie.
Jednym z czynników, które odpowiadają ze ten stan rzeczy, jest kanał mobilny. Dlaczego? Możliwość korzystania z platformy CRM w dowolnym miejscu i czasie jest kluczową kwestią braną pod uwagę przy ocenie funkcjonalności i efektywności systemów tego rodzaju. W związku z tym, coraz większą rolę odgrywać będą rozwiązania CRM przygotowane z myślą o smartfonach i tabletach. Według Nucleus Research, CRM w kanale mobilnym zwiększa produktywność w sprzedaży nawet o 15 proc. Czym dokładnie jest Customer Relationship Management i dlaczego pomaga w biznesie?

O co chodzi w CRM?

Francis Bacon mawiał , że wiedza to potęga. Nie przewidywał, że ta reguła sprawdza się również w biznesie. Aby zbudować dobre i długofalowe relacje z klientami, trzeba zdobyć o nich jak najwięcej informacji. Z potrzeby ciągłego zabiegania o klienta w latach 90. XX w. w Stanach Zjednoczonych narodził się CRM, czyli Customer Relationship Management – zestaw procedur, które pomagają w zarządzaniu relacjami z klientami.

Czytaj całość artykułu tutaj: https://www.erp-view.pl/crm/jak_zbudowac_trwaly_zwiazek_z_klientami_czyli_podstawy_crm.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl