Jak zorganizować udany bankiet?


Jak zorganizować udany bankiet?
2014-09-10
Od czasu do czasu pojawia się potrzeba zorganizowania imprezy. Ważna rocznica, spotkanie w interesach, czy też chęć uczczenia jakiegoś sukcesu wspólnie z przyjaciółmi, rodziną, albo współpracownikami, sprawia, że chcemy wydać bankiet. Zawsze zależy nam na tym, by wypadł on jak najlepiej.

Organizacja takiego bankietu zajmuje sporo czasu i wymaga specjalnych przygotowań. Zwłaszcza jeśli chcemy, aby wypadł korzystnie, a jego uczestnicy dobrze się bawili. Co sprawia, że bankiet jest udany, albo okazuje się kompletnym „niewypałem”?

Jedną z najistotniejszych rzeczy jest odpowiednie miejsce. Powinno to być odpowiednio duże pomieszczenie, ponieważ w mniejszych wcale nie jest przytulnie, natomiast często jest duszno. Zwłaszcza jeśli przewidujemy tańce na bankiecie. Sala w której organizujemy bankiet powinna być odpowiednio przygotowana. Doceńmy zatem i nie bagatelizujmy roli dekoracji, czyli świec, balonów, obrusów, świateł, kwiatów.

Najważniejsze jest smaczne i elegancko podane jedzenie. Większość firm cateringowych oferuje dobre i elegancko podane potrawy. Jednak jeśli chcesz wypaść oryginalnie, to warto zastanowić się nad specjalnym sposobem serwowania potraw. Można je podać w niekonwencjonalny sposób, który wywoła zainteresowanie i zachwyt gości. Potrzebne będą do tego specjalne naczynia, swoistego rodzaju „meble dla jedzenia” np. tacki- półmiski o nietypowych kształtach w których znajduje się świecznik, albo miejsce na świeże zioła. Na bankietach nie zawsze najistotniejsza jest funkcjonalność, ale oryginalność, która wywoła zainteresowanie gości oraz „podgrzeje” emocje, czy skłoni do ożywionych rozmów, uśmiechu, czy zabawy.

Jakie potrawy wybierać na bankiet? Popularne są sałatki, owoce, zupy. Jeśli ozdabiamy potrawy to należy pamiętać by te ozdoby były jadalne! Zamawiając potrawy wybierajmy ryby bez ości, mięsa bez kości, a oliwki bez pestek! Popularne jest sushi, czy tatar, albo carpaccio, jednak musimy mieć pewność, że będą przygotowane ze świeżych półproduktów. Lepiej nie wybierać potraw z makaronu, ponieważ po podgrzaniu wygląda on na stołach niezbyt atrakcyjnie, albo nawet przypomina „papkę”.

Nie warto oszczędzać kosztów na obsłudze bankietu. Jeśli organizujemy przyjecie na dużą liczbę osób, to brak obsługi kelnerskiej spowoduje, że resztki jedzenia będą zalegały na stołach, co nie będzie atrakcyjnie się prezentować.

Istotną sprawą o której nie można zapomnieć jest zapewnienie gościom wrażeń i przeżyć. Samo jedzenie i rozmowy stanowią wprawdzie ważny element imprezy, jednak warto je urozmaicić planując część rozrywkową. Modne jest organizowanie imprez z tzw. akcentem tematycznym, który nawiązuje do jakiegoś wydarzenia, miejsca. Salę dekorujemy wówczas zgodnie z wybranym motywem przewodnim (np. orientalnym, filmowym, rustykalnym).

Zaplanowanie i organizacja bankietu „na poziomie” to nie lada wyzwanie. Można go organizować samodzielnie, jednak ważne jest odpowiednio wcześniejsze jego zaplanowanie, inaczej w ostatniej chwili wpadniemy w wir gorączkowych poszukiwań i często zmuszeni jesteśmy wybierać „byle co”, bo wszystkie terminy są już zaklepane, a najlepsze lokale zajęte.

Spełnienie tych kryteriów gwarantuje, że bankiet okaże się sukcesem, który pozostawi na gościach niezapomniane wrażenia.

TOMEX

Nadesłał:

wiolettanowak321

Wasze komentarze (4):

  • avatar
    ~Anita43, 2019-05-31 11:10:26

    Organizując bankiet na 200 osób, korzystałam kiedyś z usług MebleBankietowe.pl Dzięki nim udało mi się znakomicie zaaranżować przestrzeń. Polecam!

  • avatar
    ~Marta, 2018-12-13 12:56:01

    Bez odpowiednich mebli bankiet się nie uda, z czystym sumieniem polecam meblebankietowe.pl.

  • avatar
    ~Mirosław, 2018-07-26 07:50:10

    Uważam, że dobre umeblowanie bankietu to podstawa. W swoim pensjonacie urządzam często bankiety firmowe i konferencje, dlatego wiem to z autopsji. Jak do tej pory wyposażenie, które kupiłem w Meblebankietowe.pl służą mi i moim klientom wyśmienicie.

  • avatar
    ~ade, 2017-11-14 17:21:18

    znam dobrą agencje od takich imprez moja firma ich kiedys wynajmowała https://www.itbcgroup.pl/events/


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl