Jak zwiększyć dochód ze strony?
Artykuł przedstawia 5 kroków opartych na doświadczeniu ze współpracy z wydawcami, dzięki którym strona uzyska wyższy współczynnik monetyzacji.
Wydawcy treści internetowych zmagają się z coraz większą liczbą ograniczeń, które znacząco wpływają na przychody z reklam. Nowe, liczne wyzwania wiążą się m.in. z wejściem w życie Coalition for Better Ads, GDPR (RODO), dynamizmem reklam mobilnych czy zrównoważonym zakupem multimediów.
1. Analiza miejsca docelowego
W celu zmaksymalizowania przychodów z reklam, wydawcy muszą przeprowadzić analizę na poziomie miejsca docelowego, mierząc skutecznie wartość każdej jednostki reklamowej. Na podstawie tych wyników, można utworzyć nowy szablon, a następnie przetestować i zmieniać rozmiary oraz typy obszarów reklamowych. Ten sposób, umożliwia lepsze dobranie treści reklamowych na stronę.
2. Angażujące treści
Wartościowa i przyciągająca uwagę treść nigdy nie była tak znacząca jak teraz. Dzięki narzędziom modelu programmatic, reklamodawcy mogą mierzyć zwrot z inwestycji, jak nigdy dotąd. W ten sposób można przeanalizować dane i stawki dla tych najbardziej zaangażowanych użytkowników. W końcu Internauci odwiedzają strony w poszukiwaniu treści, m.in. artykułów, obrazów czy filmów. Im większe zaangażowanie odwiedzającego, tym wyższy poziom uwagi. Należy pamiętać, że przyciągnięcie ich uwagi jest kluczowe, dlatego coraz większa liczba wydawców większość swoich zasobów inwestuje w treści.
3. Codzienna analiza i zarządzanie
Aby zmaksymalizować przychody z reklam, wydawcy muszą porządkować dane reklamowe i optymalizować je na bieżąco. Następnie, gdy dane są klarowne, wydawcy powinni rozeznać się w potencjalne reklamowym analizowanych danych i podjąć odpowiednie działania. Mogą one obejmować modyfikację zasad emisji, dostosowanie priorytetowych wartości CPM w systemach SSP, czy po prostu skontaktowanie się z odpowiednimi sieciami.
4. Wybór sieci i aktywna współpraca
Większość wydawców otrzymuje każdego tygodnia oferty wielu sieci reklamowych, płatnych widżetów czy narzędzi do zarabiania, bez wyraźnej rekomendacji, który z nich należy wypróbować. Niezwykle istotne jest, aby na podstawie konkretnych faktów mądrze dobrać partnerów. Należy porównać oferty wszystkich sieci oraz rozpocząć negocjacje, aby otrzymać jak najlepsze warunki. A co najważniejsze, aktywnie i przyjacielsko zarządzać relacją.
5. Zrównoważone dochody
Mimo tego, że wydawcy prowadzą aktywną działalność SEO, to ograniczona przestrzeń na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania powoduje, że nie wszyscy znajdą tam miejsce. Ostatni rok pokazał, że ruch sieci społecznościowej Facebooka jest również ograniczony ze względu na niski i spadający zasięg organiczny. Aby utrzymać ruch i stale rozwijać witrynę wydawcy muszą za niego płacić. Niektórzy z nich wykorzystują zaawansowane pomiary oraz tracking aby zrównoważyć koszty i przychody z ruchu. W ten sposób, witryna może uzyskać wysoki współczynnik odwiedzających bez straty zysków.
Wyzwania związane ze sprzedażą powierzchni w modelu programmatic wymagają dużego nakładu pracy każdego dnia, konkretnych rozwiązań technologicznych, a także wykwalifikowanych pracowników. Jeżeli monetyzacja zostanie przeprowadzona w należyty sposób, to przychody z reklam mogą znacząco wzrosnąć, często nawet dwukrotnie. Jednakże wydawcy muszą skoncentrować uwagę na swoich serwisach. Powyższe kroki to zaledwie kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę aby przyciągnąć reklamodawców.
Autor: Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|