Jak zwiększyć efektywność witryny chłodniczej?
Czy straty energii elektrycznej na przeprowadzenie chłodzenia zwróci się w sprzedaży produktów?
W większości sklepów spożywczych, cukierni, a także innych działalności gospodarczych istnieje potrzeba chłodzenia asortymentu. Oczywiście pojawia się w tym wypadku problem kosztów. Czy straty energii elektrycznej na przeprowadzenie chłodzenia zwróci się w sprzedaży produktów? Takie założenie ekonomiczne można powiedzieć, że uzależnia finalny zakup wszystkich witryn chłodniczych.
Skuteczność zakupu urządzeń chłodniczych w biznesie
Efektywność witryny chłodniczej zwiększają różne elementy. Zacznijmy omawianie tematu od rodzaju i ilości oferowanych przez sklep produktów. Ryby, mięso, ciasta. Wszystkie te rzeczy to typowe produkty konsumpcyjne, które jednak świeżość uzyskują w różnej temperaturze. Jeżeli sprzedajesz wielowymiarowy asortyment konsumpcyjny musisz posiadać witryny chłodnicze wyposażone w odpowiednie, regulowane strefy, najlepiej powiązane z właściwą ekspozycją i szczelnym zamknięciem. Poza chłodzeniem w wielu maszynach wskazanego typu występuje cyrkulacja powietrza, gwarantująca przedłużenie trwałości towaru. Duża zaleta to też piękny zapach wydobywający się po prezentacji towaru klientowi.
Krytyczny czynnik: zużycie energii
Ilość produktów, jakie przechowujesz w witrynach chłodniczych uzależnia zużycie energii. Analiza ekonomiczna sprzedaży jest zatem, jak najbardziej wskazana przed podjęciem decyzji inwestycyjnej. Koszty obsługi witryny chłodniczej możesz obniżyć przez modele samoobsługowe. Klient po prostu samodzielnie wyciągnie właściwy dla siebie towar i poda go sprzedawcy. To najlepsze rozwiązanie w większych marketach. W małych sklepach zazwyczaj witryna chłodnicza stanowi z kasą główne miejsce obsługi konsumenta, zwiększając tym samym prestiż obiektu.
Dodatki marketingowe w urządzeniach chłodniczych
Nie ma już problemu, aby witryny chłodnicze wykończyć różnymi materiałami, dodatkowo oświetlić, wyciszyć lub powiązać je z innymi sklepowymi urządzeniami dla poprawy wydajności obsługi klienta. Czasami istnieje potrzeba wykonania witryny chłodniczej na zamówienie po ocenie dostępnej powierzchni sklepowej. Możesz też w witrynach chłodniczych przechowywać produkty, które nie wymagają chłodzenia. W ten sposób zyskujesz na ekspozycji, bez utraty energii. To strategia wielu sklepów, ale nie warto z nią przesadzać. Produkty właściwie przechowywane sprzyjają pogłębieniu relacji sprzedażowych.
Na zakończenia
Świeżość, miły zapach, trwałość produktów spożywczych przyciąga wyraźnie klientów, a witryna chłodnicza kupiona zgodnie z powyższymi zasadami pozwoli zoptymalizować ofertę sklepu w sposób wysoce ekonomiczny.
Sprawdź ofertę w tym sklepie
Nadesłał:
brenna
|