Jak zwiększyć sprzedaż w internecie?


Jak zwiększyć sprzedaż w internecie?
2017-05-19
Czy wiesz, że już ponad połowa polskich użytkowników internetu robi zakupy w sieci? I to wbrew pozorom nie tylko przy pomocy dużych portali takich jak Allegro.pl czy Amazon. Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie z roku na rok.

Kwestią priorytetową jest znaleźć odpowiedź na pytanie: jak zwiększać sprzedaż w internecie? No właśnie, jak?

Im mniejszy wybór tym… lepiej

W dzisiejszym świecie pełnym wymyślnych towarów i tysięcy wersji tego samego przedmiotu coraz częściej występuje zjawisko tzw. paraliżu decyzyjnego. Polega ono na odczuwaniu lęku przed zbyt wieloma możliwościami wyboru. W sklepie internetowym jest podobnie. Specjaliści zwracają uwagę na to, że lepiej przygotować mniej produktów niż przeładować stronę ogromem opcji. M. in. z tego powodu internauci wybierają małe, wyspecjalizowane sklepy zamiast wielkich molochów. Lepiej kupić np. słuchawki od pasjonatów muzyki, którzy ręczą za swój towar i mają w ofercie raptem dziesięć modeli, niż zaufać anonimowemu sprzedawcy na allegro, który sprzedaje wszystko co się tylko da.

Spraw, by Twoje produkty były widoczne

Nie da się ukryć, że dzisiejszy świat został opanowany przez wzrokowców. Jeśli czegoś nie widać, znaczy, że nie istnieje. Szczególnie w internecie musimy zadbać o tę kwestię. Język korzyści jest bardzo ważny, ale niemal równie ważne jest dobre zdjęcie w wysokiej rozdzielczości. Powinno pokazywać produkt od każdej strony, a także jego opakowanie. Świetnym pomysłem jest także nagranie filmów video z np. unboxingiem i omówieniem najważniejszych cech danego przedmiotu.

Nie lekceważ portali społecznościowych

Bardzo ważny punkt, często pomijany przez polskich przedsiębiorców. Nie wystarczy profil na facebooku prowadzony przez Twoją córkę z liceum. Social media to temat rzeka, a prawdziwy specjalista w tej dziedzinie jest na wagę złota. Dobrze przemyślana, zaplanowana i konsekwentnie realizowana strategia obecności w mediach społecznościowych ma ogromne znaczenie w e-commerce. Ludzie poszukują opinii. To właśnie opinie prawdziwych ludzi na temat Twojego produktu, skłaniają kolejnych klientów do zakupu. Przekonaliśmy Cię?

Dedykowane aplikacje i wtyczki

Agencje interaktywne (m.in. ta, której tekst właśnie czytasz) mogą stworzyć dedykowaną aplikację dla Twojego biznesu. Dodatkowe „bajery” na stronie są ważne i pozwalają zatrzymać użytkownika na dłużej. Sprzedajesz kwiaty przez internet? Może przydałaby Ci się aplikacja pozwalająca na komponowanie bukietów według własnego uznania? A może posiadasz nowoczesną piekarnię? Co powiesz na grę na smartfony w pieczenie ciast? Może punkty zdobyte w aplikacji można by wymieniać na dodatkowe rabaty? Możliwości jest nieskończenie wiele. Z kolei wtyczki ułatwiają nam życie i czynią prostym to, co było trudne. Polecamy Call247, rozszerzenie pozwalające w wygodny sposób zamówić klientowi połączenie z Twoją firmą w dogodnej dla niego porze.

W internecie jak w życiu: mamy niemal nieograniczone możliwości. Warto postawić na coś więcej niż tylko standardowe i powszechnie stosowane rozwiązania. Warto zaskakiwać użytkownika i nawiązywać z nim relacje. Warto wreszcie przygotować dla niego coś ekstra, jakieś namacalne „łał”, które sprawi, że będzie do Ciebie wracał i polecał Twoją firmę znajomym.

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie i nie wiesz jak się za to zabrać? Skonktaktuj się z nami!


Nadesłał:

Daniel Getsiński

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl