Japoński Chugoku Bank zabezpiecza nową aplikację mobilną z pomocą zestawu SDK firmy Kaspersky


Japoński Chugoku Bank zabezpiecza nową aplikację mobilną z pomocą zestawu SDK firmy Kaspersky
2021-10-22
W celu zapewnienia bezpieczeństwa danym i transakcjom w swojej nowej aplikacji bankowości mobilnej przeznaczonej dla klientów indywidualnych japoński bank Chugoku Bank Ltd. wykorzystał zestaw narzędzi do rozwoju oprogramowania Kaspersky Mobile Security SDK.

Wychodząc naprzeciw potrzebom sektora finansowego, który wymaga wysoce bezpiecznych aplikacji oraz systemów do ochrony danych firmowych i klientów, rozwiązanie firmy Kaspersky nie tylko zapewnia należytą ochronę, ale również oferuje bogatą funkcjonalność oraz łatwość użytkowania.

Na skutek pandemii popularność bankowości mobilnej znacznie wzrosła w ciągu ostatnich 18 miesięcy. Zamknięcie banków stacjonarnych oraz restrykcje nałożone na przemieszczanie się sprawiły, że coraz więcej klientów zaczęło korzystać z aplikacji w celu dokonania płatności, sprawdzenia salda czy przelania środków. Jednak wzrostowi liczby użytkowników towarzyszyła ewolucja taktyk stosowanych przez cyberprzestępców w celu atakowania klientów oraz banków. W efekcie pojawiło się wiele nowych fałszywych aplikacji i trojanów oraz odnotowano więcej ataków z użyciem szkodliwego oprogramowania.

Kaspersky Mobile Security SDK to zestaw do rozwoju oprogramowania, który umożliwia łatwe dodanie funkcji bezpieczeństwa do aplikacji mobilnych. Chociaż jest stosowany na całym świecie, na rynku japońskim został wdrożony po raz pierwszy. Chugoku Bank postawił na rozwiązanie firmy Kaspersky głównie ze względu na oferowane przez nie zróżnicowane funkcje bezpieczeństwa, w tym zabezpieczenie przed phishingiem oraz fałszywymi aplikacjami, jak również funkcje wykrywania szkodliwego oprogramowania i ochrony danych. Bank wskazał również na wysoką opłacalność rozwiązania dzięki systemowi licencjonowania – główny wymóg w procedurze przetargowej.

Dzięki ścisłej współpracy między twórcami aplikacji bankowej a inżynierami z firmy Kaspersky wdrożenie usługi odbyło się sprawnie oraz bez opóźnień. Cały proces – od określenia wymogów po opracowanie i wydanie aplikacji – trwał jedynie sześć miesięcy.

Aplikacja banku umożliwia między innymi przeglądanie salda oraz szczegółów dotyczących konta, dokonywanie płatności oraz przelewanie środków. W ciągu miesiąca od udostępnienia usługi (7 lipca 2021 r.) liczba użytkowników przekroczyła 20 000. Chugoku Bank planuje dalsze rozszerzenie funkcjonalności aplikacji oraz udoskonalenie usług.

Nasz bank jest pierwszym w Japonii, który wykorzystał zestaw narzędzi SDK firmy Kaspersky. Jest ona znanym ekspertem w zakresie zwalczania zarówno obecnych, jak i ewoluujących zagrożeń dla bezpieczeństwa oraz posiada ogromne doświadczenie w pracy na skalę globalną, dlatego śmiało wdrożyliśmy jej rozwiązanie – powiedział Osamu Takada, Channel Strategy Group, Business Promotion Department, Chugoku Bank. Porównując wiele zestawów SDK, również pod kątem uwzględnienia zagrożeń, z jakimi może zetknąć się nasza aplikacja mobilna, wybraliśmy firmę Kaspersky, ponieważ oferowała ona najwięcej mechanizmów bezpieczeństwa.

Ponieważ zagrożenia mobilne ciągle się rozwijają, niezwykle ważne jest, aby sektor bankowy podejmował odpowiednie działania ukierunkowane na zapewnienie ciągłej ochrony sobie i swoim klientom. Chugoku Bank wdrożył nasz zestaw SDK jako pierwszy w regionie. W miarę wprowadzania przez bank innowacji oraz udoskonalania usług oferowanych klientom, możemy zapewnić mu niezawodne mechanizmy bezpieczeństwa – powiedział Tsuyoshi Fujioka, główny menedżer z japońskiego oddziału firmy Kaspersky.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła. Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci

Nadesłał:

Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.
http://kaspersky.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl