Jesienne uderzenie Ciepła
Jesienią rośnie zapotrzebowanie na nie tylko na ciepło, ale także na informacje o nim. Dlatego okres ten został wybrany na drugą odsłonę ogólnopolskiej kampanii medialnej Ciepła Systemowego. Przekaz podkreśla najważniejsze cechy Ciepła Systemowego: komfort, niezawodność i bezpieczeństwo dostaw.
Ciepło Systemowe to nowa marka dla istniejącego od wielu lat produktu, w postaci usługi dostawy ciepła oraz ciepłej wody. Dostarczane jest do większości polskich mieszkań, domów, firm i obiektów użyteczności publicznej przez największe przedsiębiorstwa ciepłownicze w kraju.
Podkreślenia wymaga również fakt, że Ciepło Systemowe, otrzymując w tym roku godło Teraz Polska, zostało docenione przez grono niezależnych ekspertów, analizujacych m.in. płaszczyzny: techniczną, organizacyjną i marketingową produktu.
Nowa marka budowana jest w ramach Programu Promocji Ciepła Systemowego, prowadzonego przez Izbę Gospodarczą Ciepłownictwo Polskie. Jedną z form tworzenia marki są kampanie reklamowe. Obecnie prowadzone działania są już drugą odsłoną obecności Ciepła Systemowego w mediach w tym roku. Ogólnopolska promocja ma na celu przede wszystkim budowanie świadomości marki oraz wzbudzanie zainteresowania produktem. W kampanii wykorzystywane są następujące media: Onet.pl, TVN24, regionalne stacje TVP oraz lokalne rozgłośnie Polskiego Radia.
Wszystkie przekazy charakteryzują się jednorodną kreacją, podkreślającą podstawowe zalety Ciepła Systemowego. Szczególny nacisk położony został na podkreślenie istotnych z punktu widzenia konsumenta niezawodności, bezpieczeństwa dostaw ciepła, kompleksowej obsługi oraz zapewniania komfortu cieplnego najwyższej jakości.
Patrząc na jesienną kampanię Ciepła Systemowego podkreślić należy także wartość edukacyjną Programu Promocji Ciepła Systemowego. Jednym z jego celów jest bowiem przybliżenie zagadnień ciepłowniczych odbiorcom. Zwrócić należy także uwagę na sam fakt promowania ciepła. Przez wiele dziesięcioleci przedsiębiorstwa zajmujące się jego dostawą nie zwracały praktycznie żadnej uwagi na stronę marketingową. Stereotyp ciepłowni ze przestarzałą infrastrukturą i brakiem zainteresowania klientem odchodzi zatem do lamusa, przynajmniej w perspektywie Uczestników Programu Promocji Ciepła Systemowego. Już niedługo spodziewać się można kolejnej ofensywy medialnej nowej marki, tak wynika bowiem z długofalowych, strategicznych założeń jej promowania.