Julia Banaś twarzą kampanii Solar
Kolekcję Solar w sezonie jesień – zima 2017 prezentuje Julia Banaś, obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich modelek.
Pokazy dla Gucci, Moschino i Miu Miu, kampania dla Marca Jacobsa, Emporio Armanii, Rochas Watches. Okładka „Vogue’a” i zaproszenie od Karla Lagerfelda do udziału w pokazie Fendi Couture S/S 2017. To już imponująca lista, a to dopiero początek kariery Julii Banaś. W tym sezonie jedna z najpopularniejszych polskich modelek wystąpiła w kampanii wizerunkowej polskiej marki Solar. Efektem jej współpracy z fotografem Bartkiem Wieczorkiem jest seria fotografii zrealizowanych we wnętrzu gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.
Wybór scenerii nie był przypadkowy. Proste, geometryczne formy, drewno, surowe białe ściany i kamienne balustrady podkreślają jesienny charakter kolekcji. Architektura teatru nawiązuje do cięć i starannych wykończeń ubrań. Zarówno wnętrze jak i kreacje na jesień odznaczają się matematycznym ładem i staranną kompozycją, z domieszką artystycznych detali.
Mocnym punktem kampanii jest sama modelka – wyrazista barwa jej włosów i charakterystyczna uroda, a przy tym posągowe i kobiece piękno, którym emanuje Julia. To w połączeniu z architekturą teatru i ponadczasowymi krojami ubrań daje efekt szlachetnej całości.
W jesienno-zimowym sezonie zdecydowaliśmy się na wyjście ze studia i pokazanie kolekcji w innych okolicznościach, zdecydowaliśmy się na oryginalną przestrzeń Teatru Szekspirowskiego. Charakterystyczną cechą sesji są urozmaicone kadry – bliższe i dalsze, przeplatane detalami i portretami Julii. W rezultacie stworzyliśmy bardzo wizerunkową kampanię, która pokazuje naszą kolekcję w inny, zaskakujący sposób – opowiada Aleksandra Danel, Wiceprezes Zarządu Solar Company S.A.
Intrygujący klimat sesji wizerunkowej to zasługa Bartka Wieczorka: Mamy tu do czynienia z nieco tajemniczą atmosferą – przeglądając kolejne zdjęcia z sesji, odnosimy wrażenie spaceru z modelką po teatrze, a nawet intymnej sytuacji delikatnego śledzenia jej, podglądania. Julia doskonale wcieliła się w swoją rolę i naturalnie odnalazła się w scenerii teatru – opisuje fotograf. Sesja wizerunkowa promująca najnowszą kolekcję to druga z rzędu kampania Bartka Wieczorka zrealizowana z marką Solar.
Nad stylizacjami w jesienno-zimowej kampanii czuwała Agnieszka Ścibior, o makijaż zadbała Marianna Yurkiewicz, natomiast uczesanie modelki jest dziełem Michała Bieleckiego.
Podczas sesji w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku powstał także film wizerunkowy wyreżyserowany przez Mateusza Dziekońskiego z grupy LADS. Charakterystyczne cięcia i eksponowanie detalu – zarówno twarzy modelki, jak też ubrania – tworzy enigmatyczny klimat filmu.
Fotografiom z kampanii towarzyszy sesja edytorialowa Bartka Wieczorka z udziałem Marii Zakrzewskiej. Modelka ma na koncie pokazy dla Céline, Valentino i Sonii Rykiel oraz otwarcie pokazu Gucci w Mediolanie. Scenerię tej sesji tworzyły elementy przyrody – surowe gałęzie, drewno i marmur w jasnej przestrzeni studyjnej.
Nad całością działań czuwała agencja kreatywna Futu. Efekty prac: fotografie z kampanii F/W 2017/18, sesję edytorialową i zdjęcia akcesoriów będzie można zobaczyć w dziewiątym numerze Magazynu Solar, dostępnym jesienią w salonach marki.
Nadesłał:
Aliganza
|