Już jest! Nowa strona główna Wirtualnej Polski


Już jest! Nowa strona główna Wirtualnej Polski
2009-03-02
Wirtualna Polska postawiła na łatwy dostęp do informacji, personalizację i ergonomię. Nowa strona główna portalu, testowana od stycznia bieżącego roku, ma kształt i układ, jakich oczekiwali internauci.

„Opinie użytkowników zbieraliśmy przez miesiąc. Do WP napłynęło blisko dziesięć tysięcy komentarzy, propozycji, pomysłów na usprawnienie głównej strony." - mówi Michał Bagiński
z Wirtualnej Polski,
Wydawca Portalu

- „Każda uwaga była dla nas niezwykle cenna. Powołaliśmy specjalny zespół, który był w stałym kontakcie z użytkownikami. Mamy nadzieję, że uwzględnialiśmy wszystkie sugestie; te kluczowe pozwoliły nam dostosować SG do wymagań internautów, zoptymalizować szybkość ładowania witryny, zmienić sposób prezentacji informacji w formacie flash, wprowadzić alternatywne wersje kolorystyczne w opcjach profilowania strony."

Użytkownicy chwalili nową stronę główną przede wszystkim za przejrzystość, intuicyjny i funkcjonalny układ kolumn, łatwy dostęp do informacji, możliwości personalizacji. Uznaniem cieszyły się wersje SG, do wyboru - klasyczna (ustawiona jako domyślna), „na poważnie" „na sportowo" i „na luzie".

„W odpowiedzi na powtarzające się prośby użytkowników dołożyliśmy kilka dodatkowych wersji kolorystycznych; to jednak uzupełnienie naszej oferty. Główny nacisk położyliśmy bowiem na wdrażanie uwag userów, zmiany w layoucie strony, testy wydajnościowe." - dodaje Michał Bagiński - „Bezpośredni kontakt z internautami pozwolił nam uzupełnić naszą wiedzę ekspercką na temat użyteczności i zasad projektowania SG. Co ważne, wspólnie z internautami przeanalizowaliśmy niuanse konfiguracji specyficznych przeglądarek osadzonych w różnych systemach operacyjnych, a dzięki temu usprawniliśmy stronę główną."

Nowa strona główna to przede wszystkim łatwiejszy dostęp do informacji. Prawa kolumna SG jest kolumną newsową, środkowa - rozrywkową, lewa - nawigacyjną. W dostępie do poszukiwanych treści pomaga też wyraźne wydzielenie obszarów takich jak: wiadomości, rozrywka, multimedia oraz wersje tematyczne witryny - „na poważnie" (dla osób interesujących się polityką, finansami, giełdą, etc.), „na sportowo" (dla miłośników sportu) i „na luzie" (dla fanów dobrej rozrywki).

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl