Kampania edukacyjno-informacyjna „Jogurt na dobry dzień”
W marcu br. rozpoczyna się kampania promująca jogurty jako ważny element zbilansowanej diety. Program ma na celu pokazanie, że ten produkt stanowi doskonały sposób na spożycie jednej z zalecanych porcji produktów mlecznych w codziennym odżywianiu.
Polacy spożywają za mało produktów mlecznych. Często nie jedzą rekomendowanych przez specjalistów do spraw żywienia ilości. Eksperci zalecają dzieciom spożywanie min. 3, a dorosłym min. 2 porcji produktów mlecznych w ciągu dnia. Związane jest to głównie
z zaspokajaniem zapotrzebowania organizmu na wapń. Niestety niedobory tego pierwiastka są jednym z głównych problemów żywieniowych Polaków.
Jogurt jest doskonałym źródłem wapnia, składnika niezbędnego dla zdrowia, który wpływa
na prawidłowy wzrost i rozwój kości u dzieci, natomiast u osób dorosłych pomaga utrzymać zdrowe kości. Dodatkowo jest to produkt łatwo strawny – żywe kultury bakterii jogurtowych poprawiają trawienie cukru mlecznego (laktozy) obecnego w każdym jogurcie. Stąd też jogurt jest łatwiej strawny niż mleko i może stanowić ważny element codziennej, zbilansowanej diety, także osób z nietolerancją laktozy. Dodatkowo zawiera pełnowartościowe białko, dostarczające wszystkich niezbędnych dla organizmu aminokwasów.
W celu promowania wszystkich zalet jogurtów, 21 marca wystartowała kampania edukacyjno-informacyjna „Jogurt na dobry dzień” organizowana przez Związek Polskich Przetwórców Mleka, dofinansowana ze środków Funduszu Promocji Mleka. Przedsięwzięcie potrwa do 15 grudnia 2013 r.
Kampania jest adresowana do rodziców dzieci w wieku 1-8. Jej głównym celem jest budowanie świadomości jogurtu jako doskonałego produktu mlecznego, istotnego w codziennej diecie człowieka. Patronem merytorycznym kampanii jest Polskie Towarzystwo Nauk Żywieniowych.
„W Polsce nie ma tradycji spożywania jogurtu - nie traktuje się go jako elementu zbilansowanej diety. Głównie wynika to z niskiej świadomości korzyści żywieniowych, których dostarcza jogurt. Do tej pory reprezentantem produktów mlecznych było w zasadzie wyłącznie mleko. Poprzez kampanię „Jogurt na dobry dzień” Związek Polskich Przetwórców Mleka chce popularyzować wiedzę o tym, że jogurt to nie tylko przekąska, ale także produkt bogaty w cenne dla zdrowia składniki. Dodatkowo ze względu na różnorodność wariantów i smaków może być spożywany każdego dnia.” – informuje Marcin Hydzik, Prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka
Twarzą kampanii została znana mama i propagatorka zdrowego odżywiania – Monika Mrozowska. Na stronie www.jogurtnadobrydzien.pl, w zakładce „Znana mama poleca”, przygotowała propozycje menu na śniadania oraz obiady z dodatkiem jogurtu. Można tam znaleźć całą listę posiłków wraz ze sposobem ich przygotowania. Autorka rekomenduje m.in.: karmelizowane banany z cukrem trzcinowym, jogurtem bananowym i malinami, zupę krem z pieczonej papryki z jogurtem jak również kaszę gryczaną z sosem pieczarkowo-jogurtowym.
Strona www.jogurtnadobrydzien.pl stanowi kompendium wiedzy, która jest podstawą kampanii. Znajdują się tam teksty eksperckie o jogurcie, jako produkcie niezbędnym w diecie, powody, dla których warto jeść jogurt, kreatywne propozycje menu z jogurtem w roli głównej oraz wszystkie informacje o kampanii.
W najbliższym czasie działania związane z promocją programu „Jogurt na dobry dzień” pojawią się w prasie i Internecie. Głównym obszarem są media parentingowe, kulinarne, kobiece oraz związane ze zdrowym odżywianiem.
Dofinansowano ze środków Funduszu Promocji Mleka
|
|
Nadesłał:
mbba
|