Kampania informacyjna programu "Wiem, co wybieram" ponownie z Clear Channel
Kampania edukacyjno-informacyjna programu znakowania produktów żywnościowych „Wiem, co wybieram” po raz kolejny uzyskała wsparcie Clear Channel Poland.
Dzięki partnerskiemu zaangażowaniu firmy w lipcu i sierpniu tego roku w 8 największych aglomeracjach Polski pojawi się w sumie 566 nośników typu Citylight promujących program „Wiem, co wybieram".
Wykorzystywana w tegorocznej kampanii nowa wersja plakatu eksponuje logo programu „Wiem, co wybieram", tłumaczy konsumentom jego znaczenie w codziennych wyborach produktów spożywczych oraz sugeruje, jakiego rodzaju produkty żywnościowe opatrzone logo „Wiem, co wybieram" można znaleźć na półkach sklepowych.
„Wiem, co wybieram" jest częścią międzynarodowego programu „Choices" wprowadzanego na świecie od 2006 roku. Obecnie do grona Partnerów programu „Wiem, co wybieram", który w Polsce istnieje od 2007 roku, należy pięciu producentów żywności: Agros Nova, Bakalland, Rieber Foods Polska, Sawex oraz Unilever Polska.
Program „Wiem, co wybieram" jest odpowiedzią producentów żywności na apel Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) o ograniczenie spożycia czterech składników odżywczych, tj. tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru. Składniki te spożywane w nadmiarze zwiększają ryzyko zapadalności na choroby cywilizacyjne, w tym nowotwory, choroby układu krążenia, nadciśnienie, otyłość oraz choroby jamy ustnej. Celem programu jest ułatwienie konsumentom dokonywania wyboru produktów spożywczych o lepszym profilu żywieniowym. Logo „Wiem, co wybieram" umieszczone na opakowaniu produktu spożywczego jest czytelną i łatwo dostępną informacją oznaczająca, że zawartość tych czterech składników w danym produkcie jest zgodna z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi. Wyniki badań przeprowadzonych w Polsce i Holandii dowodzą, że wybór produktów z logo programu może być skutecznym i łatwym sposobem codziennego komponowania zbilansowanej diety.
Jednym z celów programu jest zachęcanie producentów żywności do zmiany receptur swoich produktów spożywczych oraz opracowywania innowacyjnych receptur tak, aby spełniały one kryteria programu, a tym samym miały lepszy profil żywieniowy. Program jest otwarty dla wszystkich producentów żywności, których produkty spełniają kryteria pozwalające na umieszczenie logo programu na ich opakowaniach.
Obecnie około 80 produktów w Polsce opatrzonych jest logo programu „Wiem, co wybieram".
Więcej informacji o programie „Wiem, co wybieram" na stronie: www.wiemcowybieram.pl.
Nadesłał:
Jarosław Soroczyński
|