Kaspersky Lab i Telefónica łączą siły, aby wzmocnić cyberochronę
Kaspersky Lab informuje o nowej umowie o współpracy strategicznej z Telefónica, jednym z czołowych na świecie zintegrowanych operatorów w sektorze telekomunikacji, na mocy której będzie świadczył jego klientom usługi w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Firma Telefónica jest znana ze swoich marek komercyjnych O2, Movistar oraz Vivo.
W ramach umowy Telefónica włączy do swojej oferty w zakresie cyberbezpieczeństwa usługi analizy zagrożeń firmy Kaspersky Lab wspierane chmurą Kaspersky Security Network oraz rozległą wiedzą i doświadczeniem Globalnego Zespołu ds. Badań i Analiz (GReAT).
Oferta cyberbezpieczeństwa firmy Telefónica jest stworzona w oparciu o rozwijaną wewnętrznie technologię i łączy doświadczenie jej zespołu Global CyberSOC (centrum operacji bezpieczeństwa) z doświadczeniem kluczowych graczy z sektora bezpieczeństwa, takich jak Kaspersky Lab. Dzięki produktom Telefónica firmy i administratorzy mogą zabezpieczyć się przed cyberatakami poprzez:
- zapobieganie im przy użyciu usługi Latch i rozwiązania Metashield,
- wykrywanie ich przy użyciu technologii Threat Detection and Vulnerability Management oraz usługi Faast,
- reagowanie na nie przy pomocy usług Anti-Fraud i Anti-DDoS.
Technologie Kaspersky Lab udoskonalą usługę Threat Detection firmy Telefónica dzięki dostarczaniu nowych informacji, które pomogą jej klientom w reagowaniu i zarządzaniu cyberzagrożeniami. W ramach współpracy Kaspersky Lab dostarczy:
- informacje wynikające ze śledzenia zagrożeń związanych z botnetami – zapewniają możliwość wykrywania w czasie rzeczywistym ataków realizowanych za pośrednictwem botnetów (sieci zainfekowanych komputerów), których celem są użytkownicy bankowości lub systemów płatności online, jak również opcję konfigurowania systemu ochrony w celu blokowania komunikacji botnetów z serwerami kontrolowanymi przez cyberprzestępców;
- zestawy aktualnych informacji dotyczących szkodliwego oprogramowania – pozwalają proaktywnie skonfigurować niezbędne rozwiązanie bezpieczeństwa;
- raporty, które uwzględniają specyfikę regionalną oraz branżową w celu wskazania zagrożeń, które są najistotniejsze dla określonych organizacji i obejmują interpretację danych statystycznych oraz ocenę luk w zabezpieczeniach;
- informacje edukacyjne na temat cyberbezpieczeństwa w celu przekazania bogatego doświadczenia z pierwszej ręki specjalistom ds. bezpieczeństwa informacyjnego, zapewniając im skuteczne narzędzia do zwalczania niepożądanej cyberaktywności.
„Tego rodzaju umowa strategiczna stanowi dla nas kolejny krok w kierunku osiągnięcia czołowej pozycji na rynku bezpieczeństwa, zapewniając sobie reputację najlepszego dostawcy ochrony dla biznesu i rządów przed cyberatakami dzięki naszej unikatowej usłudze analizy zagrożeń. Włączenie usług firmy Kaspersky Lab w zakres naszych źródeł odzwierciedla cel firmy Telefónica, jakim jest oferowanie naszym klientom najbardziej innowacyjnych rozwiązań bezpieczeństwa, oraz potwierdza naszą misję uzyskania statusu cyfrowej firmy telekomunikacyjnej” - powiedział Óliver Martínez, Security Global Managing Director, Telefónica.
„Jesteśmy dumni, że możemy udzielić firmie Telefónica subskrypcji na nasz pakiet Kaspersky Security Intelligence Service, oferowany w ramach naszej strategii współpracy z dostawcami zarządzanych usług bezpieczeństwa. Wyposażeni w tak potężny instrument, eksperci z firmy Telefónica będą lepiej przygotowani do reagowania na zagrożenia, których celem są ich klienci. Jesteśmy przekonani, że współpraca z Kaspersky Lab pozwoli firmie Telefónica rozszerzyć jej szeroki wachlarz usług w zakresie cyberbezpieczeństwa” – skomentował Wieniamin Lewcow, wicedyrektor działu Corporate Sales and Business Development, Kaspersky Lab.
„Bezpieczeństwo należy postrzegać w kategoriach kompletnej strategii, nie ograniczając go wyłącznie do działań w zakresie zapobiegania i wykrywania. Tylko w ten sposób możemy powstrzymać cyberzagrożenia. Jest to wspólna wizja firmy Telefónica i Kaspersky Lab. Jesteśmy przekonani, że razem będziemy mogli stworzyć bardziej konkurencyjne i bezpieczne środowisko” – dodał Owanes Michaiłow, dyrektor generalny, Kaspersky Lab Iberia.
Kaspersky Lab posiada obecnie ponad 80 globalnych umów technologicznych i partnerskich z czołowymi firmami z branży IT i telekomunikacji, w tym Microsoft, IBM, Cisco, Juniper Networks, Alcatel Lucent, Blue Coat, Check Point, D-Link, GFI, Gwava, Netgear, SonicWALL RSA, ZyXel, Alt-N, Parallels, Lenovo, Facebook, Qualcomm, Vertu itd.
Informacje o firmie Telefónica
Telefónica jest jedną z największych firm telekomunikacyjnych na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej i liczby klientów. Posiadając najlepszą w swojej klasie sieć telefonii komórkowej, stacjonarnej oraz sieć szerokopasmową, jak również innowacyjne portfolio rozwiązań cyfrowych, Telefónica przekształca się w „cyfrową firmę telekomunikacjną”, mogącą lepiej spełniać potrzeby swoich klientów i osiągnąć nowy wzrost przychodów. Firma działa w 24 państwach i posiada bazę klientów, która liczy ponad 313 milionów osób na całym świecie. Telefónica jest w 100% firmą notowaną na giełdzie, posiadającą ponad 1,5 miliona bezpośrednich akcjonariuszy. Jej kapitał akcyjny obejmuje obecnie 4 551 024 586 akcji zwykłych znajdujących się w obrocie na giełdzie hiszpańskiej (Madryt, Barcelona, Bilbao i Walencja) oraz na giełdach w Londynie, Nowym Jorku, w Limie i Buenos Aires.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/news.