Kaspersky Lab uzyskuje tytuł „Lidera” w raporcie IDC MarketScape
Kaspersky Lab został uznany liderem w niedawnym raporcie IDC MarketScape: Western Europe Enterprise Endpoint Security 2012 Vendor Analysis (dokument #IS01V, marzec 2013).
Mocne strony Kaspersky Lab, według IDC, to przede wszystkim silny nacisk firmy na bezpieczeństwo punktów końcowych, niezwykle zaawansowane funkcje zarządzania, nieustanna obsługa wszystkich typów urządzeń punktów końcowych, fachowa organizacja umożliwiająca szybką reakcję na szkodliwe oprogramowanie, szeroki wachlarz możliwości szyfrowania i kontroli urządzeń oraz elastyczna strategia cenowa.
W raporcie IDC czytamy: „W ostatniej dekadzie firma odnotowała znaczący wzrost na rynku MSP i korporacyjnym dzięki swoim pakietom ukierunkowanych rozwiązań bezpieczeństwa punktów końcowych. Kaspersky Lab nadal koncentruje się na organicznym wzroście i innowacjach jako kluczowym czynniku odróżniającym go od działalności M&A (fuzje i przejęcia) podejmowanej przez innych producentów rozwiązań bezpieczeństwa. Najnowsze produkty Kaspersky Lab dla biznesu potwierdzają, że firma potrafi tworzyć oferty uwzględniające aktualne problemy, rozwiązujące kwestie złożoności pod względem zasobów, zarządzania i kosztów w tej kategorii”.*
Aleksander Jerofiejew, dyrektor ds. marketingu, Kaspersky Lab, powiedział: „Rynek B2B stanowi kluczowe obszary strategicznego wzrostu dla rozwoju Kaspersky Lab w najbliższej przyszłości. W styczniu 2013 roku wprowadziliśmy na rynek nasze nowe flagowe rozwiązanie przeznaczone dla segmentu B2B – Kaspersky Endpoint Security for Business (dostępność w Polsce – II kwartał 2013 r.), które oferuje mocne połączenie szerokiej ochrony danych, wysokiej wydajności oraz łatwego zarządzania z klasycznymi funkcjami ochrony przed szkodliwym oprogramowaniem. Duże znaczenie ma dla nas fakt, że ciesząca się uznaniem firma IDC po raz kolejny przyznała nam tytuł ‘Lidera’ – tym razem wśród dostawców rozwiązań bezpieczeństwa punktów końcowych na rynku zachodnioeuropejskim”.
Oferując przegląd możliwości konkurencyjnych kluczowych dostawców na zachodnioeuropejskim rynku bezpieczeństwa punktów końcowych dla przedsiębiorstw, IDC dzieli potencjalne kluczowe mierniki sukcesu na dwie kategorie: możliwości i strategie. Pierwsza kategoria koncentruje się na możliwościach firmy i produktu tu i teraz. W tej kategorii IDC analizuje, jak dobrze dostawca tworzy/dostarcza możliwości, które pozwalają mu realizować wybraną przez siebie strategię na rynku. Kategoria strategii koncentruje się na strategicznych decyzjach na wysokim szczeblu oraz podstawowych założeniach dotyczących ofert, segmentów klientów oraz planów wejścia na rynek w przyszłości (obejmującej następne trzy do pięciu lat). W tej kategorii analitycy badają, czy strategie dostawcy dotyczące różnych obszarów są dostosowane do wymagań klientów w określonym okresie w przyszłości.
* IDC MarketScape: Western European Enterprise Endpoint Security 2012 Vendor Analysis (dokument #IS01V, marzec 2013)