Kaufland wraz z partnerami zaprasza do udziału w bezpłatnym badaniu mammograficznym
W lutym na parkingach wybranych sklepów Kaufland pojawią się mobilne punkty badań mammograficznych. Mammobusy zaparkują również w miastach województwa łódzkiego, między innymi w Kutnie, Łodzi oraz Pabianicach.
Kaufland wraz z partnerami - LUX MED oraz Geneva Trust zapraszają mieszkanki województwa łódzkiego do udziału w bezpłatnym badaniu mammograficznym
W lutym na parkingach wybranych sklepów Kaufland pojawią się mobilne punkty badań mammograficznych. Mammobusy zaparkują również w miastach województwa łódzkiego, między innymi w Kutnie, Łodzi oraz Pabianicach. Z bezpłatnej mammografii w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi mogą skorzystać panie w wieku 50-69 lat.
Kutno, Łódź, Pabianice oraz Zduńska Wola - to miasta, w których już w lutym panie będą mogły wykonać bezpłatną mammografię. Darmowe badanie przysługuje kobietom, które posiadają ubezpieczenie zdrowotne i nie chorowały do tej pory na raka piersi. Aby skorzystać z bezpłatnej mammografii, wystarczy zarejestrować się telefonicznie lub przez stronę internetową. Podczas rejestracji nastąpi weryfikacja pacjenta w systemie prowadzonym przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Swój udział w badaniu mogą zgłosić wszystkie kobiety spełniające kryteria programu, w tym pracownice sieci Kaufland.
Bezpłatną mammografię można wykonać co dwa lata. Wyjątek stanowią kobiety będące w grupie ryzyka - obciążone mutacją w obrębie genów BRCA1 lub BRCA2, które mogą wykonać badanie co dwanaście miesięcy. Coroczna darmowa mammografia możliwa jest też w przypadku stwierdzenia nowotworów piersi w rodzinie, na przykład u mamy, siostry lub córki. Aby zapisać się na badanie, należy zadzwonić pod numer 58 767 34 44 (Geneva Trust) lub 58 666 24 44 (LUX MED), w zależności od lokalizacji i daty badania. Szczegółowy „rozkład jazdy" mammobusów dostępny jest na stronie: Zaangażowanie społeczne | Kaufland.
Profilaktyka mimo epidemii
Ze względu na sytuację epidemiczną w kraju mammografia jest wykonywana przy zachowaniu reżimu sanitarnego, z uwzględnieniem wszystkich zasad i środków bezpieczeństwa. Technicy przeprowadzający badanie są wyposażeni w niezbędne środki ochrony osobistej, a aparatura diagnostyczna jest poddawana systematycznej dezynfekcji. Również pacjentki korzystające z mammografii są zobowiązane do dezynfekcji rąk, zmierzenia temperatury oraz pozostania w maseczkach ochronnych.
Ze względu na wprowadzone środki ostrożności w mammobusie mogą przebywać nie więcej niż trzy kobiety, a badanie jest umawiane na konkretną godzinę - tak, aby móc zapewnić zachowanie bezpiecznego dystansu.
W 2021 r. mammobusy zaparkowały na parkingach sklepów Kaufland ponad 1000 razy. Z bezpłatnego badania mammograficznego skorzystało aż 70 000 kobiet. W tym roku sieć ponownie zachęca do odwiedzania mammobusów, które pojawią się przy wybranych marketach Kaufland. W lutym mobilne punkty badań zaparkują w blisko 90 lokalizacjach.
WYBRANE LOKALIZACJE:
- Łódź - 18.02, parking Kaufland przy ul. Zgierskiej 104 a - LUX MED
- Łódź - 21.02, parking Kaufland przy ul. Kilińskiego 296 - LUX MED
- Pabianice - 17.02, parking Kaufland przy ul. Grobelnej 9 - LUX MED
- Zduńska Wola - 21.02, parking Kaufland przy ul. Opiesińskiej 6 - LUX MED
- Kutno - 24.02, parking Kaufland przy ul. Wyszyńskiego 5 - Geneva Trust
- Łódź-Bałuty - 25.02, parking Kaufland przy ul. Zgierskiej 104 a - Geneva Trust
- Łódź- Górna - 28.02, parking Kaufland przy ul.Kilińskiego 296 - Geneva Trust
- Łódź-Widzew - 28.02, parking Kaufland przy ul. Puszkina 50 - Geneva Trust
INFORMACJA O KAUFLAND
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 231 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych - owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem", Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.