Kawa i obiad z widokiem na samoloty
Pierwsi najemcy lokali gastronomicznych w nowym terminalu wybrani! Wrocławskie lotnisko zdecydowało, kto poprowadzi dwie restauracje, kawiarnię i pub. Przed nami wybór najemcy podniebnej kawiarni oraz sklepów w strefie wolnocłowej.
Już wiadomo, kto nam poda obiad w nowym terminalu wrocławskiego lotniska. Na parterze obiektu w strefie ogólnodostępnej restaurację o powierzchni ok. 650 mkw. prowadzić będzie firma Restauracje Krawczyk. Wrocławska sieć gastronomiczna posiada już podobne punkty na lotniskach w Warszawie, Poznaniu i Katowicach.
Na poziomie 0 nowego terminalu powstanie też kawiarnia, którą ozdobi szyld Coffeeheaven, do której należy aż 70 podobnych lokali w całej Polsce. Na wrocławskim lotnisku zagospodaruje ok. 120 mkw. Trzecim lokalem gastronomicznym w strefie ogólnodostępnej będzie Sky Bar - pub oferujący szeroką gamę przekąsek, napojów alkoholowych i bezalkoholowych.
W strefie dostępnej dla odlatujących, pasażerowie będą mieli do dyspozycji kolejną restaurację. Wrocławskie lotnisko zdecydowało, że powstanie tam Flying Bistro. To marka popularnych restauracji lotniskowych, należąca do spółki HDS Polska, wchodzącej w skład grupy Lagardère Services, która zarządza siecią sklepów na lotniskach, dworcach kolejowych i stacjach metra.
Przed portem lotniczym wybór najemcy podniebnej kawiarni na poziomie 2. - Ogłosiliśmy przetarg i czekamy na pomysły na zagospodarowanie tej wyjątkowej przestrzeni - mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław. Kawiarnia powstanie na tarasie widokowym, z którego będzie można podziwiać startujące samoloty.
W toku jest konkurs na wynajem dwóch sklepów w strefie wolnocłowej. Łączna powierzchnia lokali wyniesie 560 mkw. Oferty złożyły cztery duże firmy specjalizujące się w tego typu działalności: Aelia, Baltona, Heinemann i Inflight Service. Heinemann to znany i sprawdzony hurtownik, który zarządza ok. 50 sklepami w strefach wolnocłowych w Europie. Aelia to z kolei członek grupy Lagardère Services, tej samej, z którą lotnisko współpracuje przy okazji Flying Bistro. Inflight Service to skandynawska firma, która na europejskich lotniskach prowadzi 14 sklepów znanych pod szyldem EuroShop. Baltona to rodzima marka obecnie należąca do grupy Flemingo International. Lotnisko otrzymało od wszystkich zainteresowanych firm oferty bardzo wysokiej jakości i niebawem dowiemy się, która z nich okazała się najlepsza.
W przyszłym tygodniu zostanie ogłoszony konkurs na zagospodarowanie pozostałych powierzchni handlowych w strefie ogólnodostępnej i wolnocłowej. W strefach ogólnodostępnych i po odprawie powstaną saloniki prasowe, punkty z pamiątkami, sklepiki wielobranżowe.