Kibice z Europy Północnej i Ameryki Północnej masowo przybywają do Ameryki Południowej


2014-06-13
Odnotowano wzrost liczby rezerwacji na rynkach Europy Północnej w zakresie podróży do Brazylii w okresie Mistrzostw Świata w porównaniu z tym samym okresem 2013 roku.

Warszawa, 13 czerwca 2014r.:  Liczba rezerwacji lotów z Europy do Brazylii[1] podczas tegorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej wzrosła o około 60 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2013[2] roku, wykazując wyraźny wpływ turnieju na popyt na podróże w tym kierunku.  


Analiza przeprowadzona przez dział Travel Intelligence firmy Amadeus wskazuje na znaczący wpływ Mistrzostw Świata na zwiększenie popytu na podróże do Brazylii, szczególnie w krajach północnoeuropejskich, takich jak Wielka Brytania, Francja i Niemcy, które z roku na rok odnotowały ogromny wzrost:

_  W Wielkiej Brytanii liczba rezerwacji na podróże w czerwcu 2014 roku prawie się potroiła w porównaniu do tego samego okresu roku 2013. W rezultacie Wielka Brytania znalazła się na pierwszym miejscu w Europie pod względem podróży do Brazylii w tym okresie.

_  Niemcy odnotowały w przybliżeniu 100 proc. wzrost liczby rezerwacji.  

_  Liczba rezerwacji na podróże lotnicze z Francji wzrosła o 70 proc.

Co ciekawe, wzrost popytu nie znajduje odzwierciedlenia w Europie Południowej - liczba rezerwacji na loty z Włoch, Hiszpanii i Portugalii zmniejszyła się o około 10 proc. w porównaniu do poziomu z roku 2013.

Podróżni z Europy Północnej zjeżdżają się do Brazylii - ale analiza danych pokazuje, że wielu z nich korzysta z południowoeuropejskich linii lotniczych

Mimo, że rezerwacje na przeloty z krajów zlokalizowanych na południu Europy do Brazylii nie odnotowały skoku w czerwcu 2014 roku, południowoeuropejskie linie lotnicze w dalszym ciągu czerpią korzyści. Dane pokazują, że duży odsetek podróżnych z Europy Północnej dokonuje rezerwacji na loty u przewoźników z Europy Południowej i przesiada się w miastach-ośrodkach takich jak  Lizbona, Madryt i Rzym, aby kontynuować podróż do Brazylii.

Dokonywane przez biura podróży rezerwacje na loty do Brazylii pochodzące z rynków europejskich (poza Hiszpanią, Portugalią i Włochami) podwoiły się w porównaniu z rokiem 2013 r., a przewoźnicy z Europy Południowej mają większy udział w tym wzroście niż wszystkie inne linie lotnicze, zarówno w ujęciu bezwzględnym, jak i względnym. Rezerwacje na tych rynkach na loty przewoźników południowoeuropejskich wzrosły prawie trzykrotnie (185 proc.). W przeciwieństwie do tego, dla wszystkich innych przewoźników zwiększyły się o 70 proc.

Stany Zjednoczone największym rynkiem międzykontynentalnym w zakresie rezerwacji podróży do Brazylii

Rezerwacje dokonywane przez biura podróży na okres maj-sierpień na loty ze Stanów Zjednoczonych do Brazylii wzrosły o 68 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku, kiedy to już wówczas odnotowano silny wzrost.

W przeciwieństwie do kontynentu europejskiego zdolność przewozowa rynku USA w okresie okres maj-sierpień wzrosła o 15 proc. Co więcej, w miesiącach czerwcu i lipcu była ona o 3 proc. wyższa niż ta odnotowana w maju i sierpniu.

Linie lotnicze nie zwiększają zdolności przewozowej w miarę wzrastającego popytu

 

Analiza ostrzega, że ​​z wyjątkiem USA, wiele linii lotniczych może stracić okazję, aby zwiększyć popyt wśród podróżnych, ponieważ decyzja dotycząca niezwiększania zdolności przewozowej jest powszechna wśród przewoźników. Pomimo tego, że duże zainteresowanie podróżami do Brazylii podczas Mistrzostw Świata było oczywiste już w początkowym etapie - wyszukiwania i rezerwacje podróży z Europy do Brazylii biły wszelki rekordy po finalnych rozgrywkach kwalifikacyjnych w październiku i listopadzie 2013 roku oraz 6 grudnia 2013 roku - w dniu losowania - wyglądało na to, że linie lotnicze nie zamierzają odpowiadać na to zapotrzebowanie poprzez zwiększenie liczby miejsc dla pasażerów. Zdolność przewozowa na trasie z Europy do Brazylii zwiększyła się o jedyne 6 proc. od 2013 roku. Jak wynika z poniższego wykresu, liczba oferowanych miejsc utrzymała się na tym samym poziomie w miesiącach letnich 2014 roku, pomimo tego, że w zakresie wyszukiwania i rezerwacji odnotowano wysokie wzrosty, zbiegające się w czasie z początkiem Mistrzostw Świata.

„Wyraźnie widać, że Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej przyczyniły się do dużego popytu w turystyce. Obserwujemy, że wysokie wolumeny wyszukiwania przekładają się na odpowiednio dużą liczbę rezerwacji" - skomentował Pascal Clement, Head of Travel Intelligence, Amadeus. „Analizy danych są interesujące, ponieważ pokazują wyższy popyt na podróże w krajach Europy Północnej, natomiast umiarkowany w Europie Południowej. Wyraźny brak reakcji na te wzrosty popytu wskazują na potrzebę dostarczania bardziej zaawansowanych analiz danych, które pozwolą branży turystycznej sprostać tym oczekiwaniom i wykorzystać takie możliwości biznesowe" - dodał.

 

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi itd.), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. Z końcem 2013 roku (31 grudnia) firma odnotowała zysk w wysokości 3103,7 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1188,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.

        

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl.

Kontakt dla mediów

Elżbieta Więckiewicz

Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska

Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD 

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl


[1] Analiza przeprowadzona na tydzień przed datą rozpoczęcia turnieju dotyczy rezerwacji lotów dokonywanych przez biura podróży, i koncentruje się na połączeniach z Europy do Brazylii.

[2] Rezerwacje dokonane przed 6 czerwca 2014 roku na podróż pomiędzy 5 czerwca a 13 lipca 2014 roku zostały porównane z rezerwacjami dokonanymi przed 6 czerwca 2013 roku na podróże w tym samym okresie 2013 roku.

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl