Kiedy zmienić identyfikację wizualną firmy?


Kiedy zmienić identyfikację wizualną firmy?
2015-05-11
Logo, barwy oraz nazwa firmy są wizytówką, która pracuje na swój sukces latami. Nic więc dziwnego, że producenci niechętnie odnoszą się do zmian w tym zakresie. Jednak zdarzają się sytuacje, kiedy zmiana wizerunku może naprawdę pomóc firmie.

Powodem do zmiany wizerunku firmy nie powinien być impuls w stylu “wydaje nam się, że trzeba coś zmienić”. Taka decyzja potrzebuje przemyślenia i dokładnego nakreślenia celu. Dlaczego właściwie chcemy odnowić identyfikację firmy? Czy klienci na tym zyskają? Czy nasza firma dzięki zmianom wyróżni się wśród konkurencji?


Spójność wewnętrzna

Pierwszym powodem, dla którego warto podjąć decyzję o zmianach w wizerunku firmy, jest niespójność wewnętrzna. Przykładowo: wszystkie supermarkety w ogólnokrajowej sieci sklepów są utrzymane w jednakowej kolorystyce - oprócz jednego. Psuje to nieco identyfikację firmy i wprowadza w błąd klientów. Dobrym ruchem będzie więc wprowadzenie barw zgodnych z innymi sklepami w sieci.

Spójność zewnętrzna

Wizerunek firmy powinien odnosić się bezpośrednio do grupy odbiorców. Gdy dołączają do niej nowe osoby, warto nieco go zmienić, by dopasować się do oczekiwań klientów. Na przykład banery reklamowe, kierowane do osób starszych, powinny mieć spokojną kolorystykę i wyraźną czcionkę. Z kolei banery dla młodzieży mogą zawierać w sobie np. elementy komiksowych grafik.

Rozszerzenie działalności

Następny powód do zmiany identyfikacji wizualnej firmy to wprowadzenie na rynek nowego, innowacyjnego produktu lub usługi. Jeśli nasza firma dotąd sprzedawała zwykłe batoniki, a teraz poszerzyliśmy ofertę o zdrowe zbożowe batony, warto odświeżyć wizerunek, tak by nasza firma kojarzyła się odbiorcom ze zdrowym stylem życia.

Identyfikacja wizualna firmy służy jej rozpoznaniu przez klienta. Chętniej wybierze on bowiem towar, którego wcześniej nie kupował, ale zna jego producenta i ma zaufanie do produktów danej firmy. Jeśli zmiana wizerunku będzie przeprowadzona w dobry sposób, znacznie zwiększa się szansa, że klient nie tylko pozostanie wierny firmie, ale też przekona się do jej nowej oferty.

Nadesłał:

Kasiamer

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl