Klienci doceniają Concordię


Klienci doceniają Concordię
2011-12-19
Dziewięć miesięcy 2011 roku było okresem intensywnych działań w zakresie rozwoju portfeli obu towarzystw Concordia Ubezpieczenia oraz sprawdzianem dla systemu likwidacji szkód w rolnictwie. Było to bardzo ważne z powodu ilości szkód znacznie przekraczającej przeciętną wieloletnią.

W towarzystwie majątkowym wypłacono odszkodowania w wysokości 153,9 mln zł z samych tylko ubezpieczeń rolnych. Sprawna likwidacja szkód stała się dźwignią sprzedaży i ostatni kwartał 2011 owocuje bardzo dużym wzrostem portfela rolnego.

- Postrzegamy tą sytuacje jako dowód, że solidność w zakresie likwidacji szkód jest jak najbardziej przekonywującym argumentem dla klientów. Bardzo nas to cieszy i potwierdza strategie koncentrowania się na najwyższej rzetelności wywiązywania z umów ubezpieczenia – mówi Paulina Łukasik, Rzecznik prasowy Concordia Ubezpieczenia.

Przyglądając się wynikom pod względem rentowności wyraźnie widać, że spółka życiowa osiągnęła dobrą rentowność na poziomie 4,6 mln zł, co daje 15,7% wzrost, zaś towarzystwo majątkowe odnotowało stosunkowo niewielką stratę, jak na skalę wypłat z tytułu szkód w ubezpieczeniach rolnych (-5,8 mln. zł).

Łączna składka przypisana Concordia Ubezpieczenia po III kwartałach 2011 wyniosła 216 mln. złotych. W spółce życiowej ukształtowała się na poziomie 29, 6 mln zł. W analogicznym okresie roku ubiegłego było to 23, 9 mln złotych, co daje wzrost o 23,8 procent. Concordia Polska TUW zanotowała składkę przypisaną po III kwartałach 2011 roku na poziomie 186, 3 mln zł, co oznacza spadek o 9,4 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku 2010.

Przyczyną jest nieprzedłużenie jednej, ale znaczącej umowy z jednym z Partnerów Finansowych, która świadomie zawarta była w 2010 roku jednorazowo bez woli przedłużania.

W pozostałych sektorach ubezpieczeń majątkowych Concordia Polska TUW osiągnęła bardzo wysoką dynamikę na poziomie 68,9% i składka przypisana zmieniła się z 98,2 mln zł w 2010 roku na 165,8 mln zł w 2011 roku.

- Zbliżamy się do podsumowań całego roku. Dla Concordii był to niełatwy, ale ciekawy okres – czas rozwoju portfela, wdrażania nowoczesnych narzędzi, jak System Obsługi Sprzedaży Rubinet, ciężkiej pracy likwidacji szkód oraz zmian w funkcjonowaniu firmy dostosowujących ją do nowych wyzwań. Po fali skumulowanych szkód w tym okresie pokazaliśmy, że jesteśmy wiarygodnym partnerem dla naszych klientów. To wszystko przyczyniło się do pozytywnej oceny Concordii uhonorowanej licznymi nagrodami, jakie otrzymaliśmy w tym roku. W minionym czasie m.in. od Gazety Bankowej w konkursie Przyjazna firma ubezpieczeniowa - mówi Prezes Zarządu, Piotr Narloch. - W założeniach strategicznych na kolejne lata dążyć będziemy do ciągłego rozwoju segmentów, m.in. Agro, jak i ofert standardowych dla klientów indywidualnych, małych i średnich przedsiębiorstw, jak też ubezpieczeń specjalistycznych takie jak ochrona prawna. Realizujemy wiele różnych nowych projektów i patrzymy w przyszłość ze sporym optymizmem. – podsumowuje Prezes Narloch.


Nadesłał:

exPress Dziennikarska Agencja Usługowa
http://www.express-poznan.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl