KLIENCI DOCENIAJĄ POLSKIE PRODUKTY
Uznanie specjalistów buduje zaufanie do produktu, a to przekłada się na wzrost sprzedaży – przyznaje Ireneusz Cichoński, właściciel supermarketu Intermarche w Brzesku.
„Doceń polskie”: Co wyróżnia sklepy Intermarche spośród innych?
Ireneusz Cichoński: Sklepy Intermarche są wyjątkowe. Mamy własną wędzarnię mięsa, prowadzimy wypiek pieczywa, warzywa i owoce są u nas zawsze świeże. Asortyment produktów jest bardzo bogaty. Klient ma szeroki wybór, zarówno jeżeli chodzi o rodzaj jak i cenę artykułów. Ponadto dużą wagę przywiązujemy do jakości oferowanych przez nas produktów. Dlatego też mamy szeroką gamę marek własnych. Produkty te pochodzą od sprawdzonych producentów, które jakością, a często składem i zawartością nie odbiegają od tych, jakie są dostępne pod znanymi nazwami. Dodatkowo ich cena jest niższa, co nasi klienci z pewnością doceniają.
Intermarche przywiązuje znaczenie do jakości oferowanych produktów. Czym powinni kierować się klienci w trakcie zakupów?
W czasach kryzysu klient kieruje się przede wszystkim ceną. Warto jednak zwracać uwagę na jakość produktów, ich składniki, pochodzenie. Dobrą rekomendacją są certyfikaty nadawane przez niezależnych specjalistów, takie jak znak „Doceń polskie”. W Intermarche staramy się wyjść naprzeciw klientom i oferować im produkty wysokiej jakości po przystępnej cenie, czyli nasze marki własne.
Czy obserwuje Pan wzrost sprzedaży produktów oznaczonych godłem „Doceń polskie”
Na razie jeszcze trudno jest mi to określić, ponieważ produkty z certyfikatem „Doceń polskie” dostępne są w kierowanym przeze mnie supermarkecie od niedawna. Sądzę jednak, że klienci zaczynają dostrzegać i zwracać uwagę na artykuły spożywce, które są oznaczone tym godłem.
W ogóle można zaobserwować, że świadomość konsumentów rośnie i coraz częściej wybierają produkty od polskich producentów.
Jakie korzyści Pana zdaniem wiążą się z udziałem sieci w Programie „Doceń polskie”?
Sadzę, że dzięki certyfikatowi „Doceń polskie” produkt jest lepiej postrzegany przez klientów. Zwracają oni uwagę już nie tylko na samą cenę czy też deklarowaną jakość. To, że dany produkt został doceniony przez kapitułę ekspercką, która wyróżniła go spośród wielu innych artykułów i firm, jest już samo w sobie powodem do zadowolenia. Uznanie specjalistów buduje zaufanie do produktu, a to przekłada się na wzrost sprzedaży.
Na pewno udział w Programie „Doceń polskie” pomoże sieci Intermarche zwrócić uwagę klientów na oferowany przez nas asortyment, wyróżni nas spośród innych sieci i da nam przewagę rynkową. Ludzie chętniej kupują polskie produkty. Po prostu – doceniają polskie.
Dziękujemy za rozmowę.
Nadesłał:
Adventure Media
|