Klienci dyktują Netto, jakie produkty wprowadzić na Półkę Zdrowia
Sień handlowa Netto wzbogaciła ofertę produktów Półki Zdrowia o 48 nowych artykułów. Zostały wskazane przez klientów Netto jako te, które najbardziej chcieliby kupić w swoim ulubionym sklepie.
Więcej zdrowia!
Z badania przeprowadzonego przez Netto wynika, iż konsumenci w największym stopniu oczekują poszerzenia kategorii "Zdrowa alternatywa", szczególnie w segmencie bakalie. 41 proc. ankietowanych zaznaczyło suszoną żurawinę z obniżoną zawartością cukru jako produkt, którego zakupem byliby zainteresowani najbardziej. Śliwki suszone bez pestek i konserwantów wskazało 37 proc. badanych, rodzynki sułtańskie bez konserwantów - 31 proc., a morele suszone bez pestek i konserwantów - 30 proc. W odpowiedzi na oczekiwania klientów, oferta na "Półce Zdrowia" w sklepach Netto została wzbogacona aż o 48 nowych produktów.
Wśród nich klienci znajdą m.in. wskazane w badaniu suszone owoce. Oprócz tego rozszerzeniu uległa oferta przekąsek, w tej kategorii można znaleźć np. chrupki kukurydziane, chipsy z soczewicy, miks past warzywnych, wafle bez cukru lub bezglutenowe biszkopty z galaretką. Oferta nabiałowa została wzbogacona m.in. o mleko bez laktozy, mleko kozie w proszku oraz o śmietankę do kawy bez laktozy. Nowe produkty znajdą także osoby szukające produktów bez glutenu, w tym chleb wyśmienity bez glutenu, bułkę tartą bez glutenu czy słodkie przekąski.
- W Netto od dawna słuchamy klientów i jesteśmy otwarci na ich sugestie i wskazówki - mówi Daniel Grabka, dyrektor Zakupów Netto Polska. - Tym razem zrobiliśmy kolejny krok i jeszcze przed wprowadzeniem na półki nowych produktów, zapytaliśmy o zdanie osoby, z myślą o których poszerzamy asortyment. Taką możliwość stwarza nam nowoczesne narzędzie badawcze, jakim jest Opinello. Podpowiedzi klientów okazały się bardzo cenne i inspirujące, odkryły nową perspektywę przed naszą Półką Zdrowia. Dziękujemy wszystkim, którzy wypełnili ankietę. Na pewno będziemy kontynuować ten kierunek. Przeprowadzone badanie jednoznacznie pokazało nam, że produkty certyfikowane i zdrowe zamienniki cieszą się największą popularnością spośród oferty dostępnej w ramach „Półki Zdrowia". Jednocześnie wyniki badania potwierdziły nasze założenie, że ważny jest także aspekt edukacyjny. Na przykład produkty z obniżoną zawartością cukru, których tak chętnie poszukują klienci, znajdują się na regałach z żywnością przeznaczoną dla diabetyków.
Netto zapowiada kontynuację tego kierunku pracy nad asortymentem i poszerzanie kolejnych kategorii o produkty wskazane przez klientów.
Nadesłał:
Damian_HKstrategies
|